به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر همایش میدان مقاومت با حضور رزمندگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،همایش میدان مقاومت با حضور چهره های بومی حماسه و هنر و فرمانده جبهه مقاومت اسلامی برگزار شد.

سردار رحیم نوعی اقدم  فرمانده جبهه مقاومت اسلامی در این مراسم گفت: همه مسئولان و خادمین که هم اکنون این فرصت را دارند به عنوان یک رزمنده توصیه می‌کنم خدمتگذاری به مردم خوزستان کمتر از جنگ، جهاد و عبادت‌ نیست.         

  او افزود: من به عنوان یک مدافع حرم و رزمنده عرصه مقاومت در سوریه اعلام می کنم همه مقاومت ها، شجاعت ها، عزت ها، اقتدارها، ایثارگری ها ، ادبیات دفاع و مقاومت که امروز در عرصه جهانی و بین المللی در مقابل استکبار جهانی از مقاومت سنگ به مقاومت موشک تبدیل شده ریشه در ادبیات مقاومت خوزستان خرمشهر قهرمان و آبادان دارد.

فرمانده جبهه مقاومت اسلامی  ادامه داد: امید است این ادبیات مقاومت را برای نسل های آینده و برای تمامی آزادی خواهان و استکبار ستیز برسانیم.

حسین گروسی  سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند نیز رونق اقتصادی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را نیز مستلزم بررسی و رفع موانع تولید و واردات مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی در منطقه آزاد اروند دانست.

او بر لزوم رفع موانع تولید در مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در برداشتن موانع تولید لازم است اما در مناطق آزاد موانع زیادی برای تحقق آن وجود دارد و دست‌هایی در کار است تا این مهم در مناطق آزاد رونق نگیرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند نوید بهتر شدن اموز در منطقه آزاد اروند را داد و گفت: در اروند  ارتباطی خوبی  میان سازمان منطقه آزاد اروند با مجلس برقرار شده و امید است  از طریق دبیرخانه مناطق آزاد مسایل و مشکلات موجود برطرف شود.

گروسی  در ادامه به تبدیل و ارتقاء دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه با دستور وزیر بهداشت همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: ارتقای دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه حدود پنج سال به طول انجامید و یکی از موانع رفع شده در راستای محرومیت زدایی در آبادان و خرمشهر همین ارتقای دانشکده به دانشگاه است.

او ادامه داد: بنا به اعلام وزیر بهداشت این دانشگاه نه تنها ارتقاء پیدا کرد بلکه می تواند سالانه پنج هزار دانشجوی خارجی از کشورهای عراق و کویت جذب کند و در نهایت به منطقه آزاد علمی و دانشگاهی و راه‌اندازی دانشگاه‌های متعدد در این منطقه اقدام شود.

گروسی همچنین در سخنان خود از اجرای قوانین سرزمینی در منطقه آزاد اروند به عنوان یکی از مشکلات در آبادان و خرمشهر یاد کرد و توضیح داد: اجرای قوانین سرزمین اصلی همچون ثبت سفارش، مالیات ارزش افزوده و ممنوعیت ورود کالا به منطقه آزاد مانعی بزرگ برای درآمد و اشتغال در این منطقه است.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.