دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: از امروز فعالیت نخستین مرکز واکسیناسیون خودرویی در شهرستان بیرجند آغاز می‌شود.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: به منظور تسریع و دسترسی بهتر سالمندان به خدمات تلقیح واکسن کرونا، با همکاری و مساعدت قرارگاه فرماندهی سپاه، از فردا اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی در محل مجتمع غدیر واقع در خیابان پاسداران بیرجند راه اندازی می‌شود.

او با اشاره به این که این مرکز از امروز ۴ خردادماه ساعت ۹ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کند، افزود: با حضور سالمندان در این مرکز، تلقیح واکسن برای آن ها در داخل خودرو انجام می شود.

شریف زاده اظهار کرد: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی پس از تزریق واکسن، پارکینگی در همان محل در نظر گرفته شده تا سالمندان به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در محل حضور داشته باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف از ایجاد این مرکز ارائه خدمت به آن دسته از سالمندان است که امکان حضور در مرکز برای دریافت واکسن کرونا برایشان وجود ندارد.

او ادامه داد: با توجه به این که سالمندان منطقه شمال شهر بیرجند امکان دسترسی به مرکز تجمیعی را ندارند، دو مرکز مهرشهر و مرکز جامع خدمات سلامت جوادیه  از فردا در دو شیفت صبح و بعد از ظهر پذیرای سالمندان خواهند بود تا کار واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

شریف زاده بیان کرد: دوز دوم واکسن ۸۰ ساله‌ها، چهار هفته بعد از تزریق دوز اول انجام می‌شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.