رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سالمندان بالای ۸۰ سال خراسان جنوبی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده اند، می‌توانند بدون نوبت به مراکز تجمیعی و خودرویی تزریق واکسن مراجعه کنند و واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از پوشش ۲.۶۲ درصدی واکسیناسیون کرونا در جمعیت هدف بالای ۱۶ سال کشور خبر داد و گفت: این آمار در خراسان جنوبی در جمعیت هدف، معادل ۳.۳۲ درصد است.

او با بیان اینکه ۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های استان راه اندازی شده که یکی از این مراکز در بیرجند از هفته گذشته در حال فعالیت است، افزود: در شهرستان‌های طبس، فردوس و قاین هم این مراکز آماده شده و دو روز قبل در شهرستان طبس تزریق واکسن آغاز شده و در شهرستان‌های فردوس و قاین از امروز واکسیناسیون شروع شده است.

دهقانی با اشاره به واکسیناسیون ۷۵ درصد گروه‌های هدف افراد ۸۰ سال به بالا در خراسان جنوبی تصریح کرد: افرادی از این گروه که هنوز واکسینه نشده اند، می توانند بدون نوبت به مراکز تجمیعی و خودرویی تزریق واکسن مراجعه کنند و واکسن دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: گروه سنی ۷۵ سال به بالا هم که با آن‌ها تماس گرفته می‌شود، می توانند به این مراکز مراجعه کنند و تاکنون ۱۶.۳۲ دهم درصد از این گروه سنی واکسینه شده اند.

او ادامه داد: گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال هم میتوانند به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند و بعد از دریافت آدرس محل تزریق واکسن به مراکز مراجعه کنند و واکسینه شوند.

دهقانی بیان کرد: با دریافت ۲۱ هزار و۹۶۰ دوز واکسن جدید در خراسان جنوبی، مجموع کل واکسن‌های دریافتی استان به ۵۴ هزار و  ۵۰۶ دوز رسیده است.

دهقانی در خصوص کرونای هندی عنوان کرد: برای جلوگیری از ورود این نوع ویروس به داخل کشور، از همه رانندگان ایرانی که وارد کشور می شوند، تست تشخیصی گرفته شده که تا کنون مورد مثبتی دیده نشده است.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.