مهدیخانلو گفت:۹۵۲ نفر در انتخابات شورا‌ی روستا‌های قم ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۹ تن رد صلاحیت شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی مهدیخانلو، دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان قم گفت: صلاحیت بیش از ۸۰۰ نفر از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های استان قم احراز شده است.

او افزود: در بخش‌های ۵ گانه استان ۹۵۲ نفر برای حضور در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها ثبت نام کردند که از این تعداد صلاحیت ۸۰۱ نقر تایید شد، ۲ نفر انصراف دادند و صلاحیت ۱۴۹ نفر نیز احراز نشد.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان قم  از آغاز فرآیند رسیدگی به شکایت داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده خبر داد و گفت: این افراد می‌توانند از سوم تا ششم خرداد اعتراض خود را به هیئت اجرایی انتخابات در بخش‌های استان تحویل دهند.


او در ادامه به فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های استان اشاره کرد و گفت: براساس قانون وضعیت داوطلبان از اداره اطلاعات، اداره ثبت دادگستری و نیروی انتظامی استعلام گرفته می‌شود.


دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان همچنین از افزایش آمار ثبت نامی‌های داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها خبر داد و گفت: باتوجه به آمار بالای ثبت نامی‌ها همه روستا‌های استان می‌توانند دارای شورا باشند.


تعداد کل روستا‌های اعلامی ۳۱۰ روستا اعلام شده است که طبق آخرین سرشماری تنها ۲۰۹ روستا دارای سکنه هستند و در این بین ۱۲۶ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار