وزیر ورزش و جوانان گفت: طی ۲ سال می‌توانیم تمام مجموعه ورزشی آزادی را به صورت کامل بازسازی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه نوبخت، معاون رئیس‌جمهور با روسای فدراسیون‌های المپیکی اظهار داشت: این سومین دیداری است که در ۸ ماه گذشته با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم. دولت همواره از ورزش حمایت کرده و می‌کند. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با دولت همبستگی داشتند و تا امروز تمام موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی که کسب شده اند، ماحصل همین همبستگی است که بین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ایجاد شده است. در نشست امروز هم که با حضور روسای فدراسیون‌ها صورت گرفت، نقطه نظرات خوبی بیان شد. مشکلات و عملکرد‌ خود را نیز با مسئولان در میان گذاشتند. ما هم با حمایت دولت نیاز‌های بیشتر فدراسیون‌ها را تامین کرده ایم.

وی تصریح کرد: امروزه به هر کدام از اردوهای تیم‌های ملی که می‌رویم و در هر عرصه ورزشی که حضور پیدا می‌کنیم، خوشبختانه رضایت نسبی بین مدیران ورزشی، ورزشکاران و مربیان وجود دارد. همچنین از منابع و تجهیزات در اختیار، رضایت کامل دارند و این نشان دهنده حرکت خوب در ورزش است. ما تا امروز توانستیم با کمک یکدیگر دستاورد‌های بسیار خوبی داشته باشیم. ما بهترین نتایج جام جهانی را در دوره قبل نسبت به ۵ دوره پیش کسب کردیم. ۲ بار پیاپی در جام جهانی حضور پیدا کردیم که بهترین نتیجه در ۵ دوره گذشته را سال ۲۰۱۸ در روسیه کسب کردیم.

او ادامه داد: در بازی‌های المپیک ریو دومین تاریخ سازی در المپیک برای کشورمان رقم خورد که توانستیم بیشترین مدال را به دست آوریم. در مسابقات آسیایی جاکارتا نیز توانستیم مدال بیشتری نسبت به دوره قبل کسب کنیم. در المپیک جوانان که در آرژانتین برگزار شد از رده ۲۴ به رده ۷ صعود کردیم که این‌ها همه نشان از پیشرفت ورزش کشورمان طی این سال‌ها دارد. اگر بخواهیم گذری به فوتبال هم بزنیم، می‌بینیم که در طی این سال‌ها در لیگ قهرمانان آسیا یک نماینده ایران ۲ بار فینالیست شد و تیم‌های دیگر هم نتایج بسیار خوبی را کسب کردند. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در بازی‌های المپیک و پارالمپیک و همچنین بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال نتایج در شان مردم ایران کسب و دل مردم را شاد کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص بازسازی مجموعه ورزشی آزادی گفت: من در گذشته صحبت‌هایی را در خصوص نگهداری مجموعه ورزشی آزادی که برای ما بسیار حائز اهمیت است، کرده ام. اگر بخواهیم در حال حاضر چنین مجموعه ورزشی را احداث کنیم، باید ۳ هزار میلیارد تومان هزینه کنیم. اما ما برآوردی را برای بازسازی این مجموعه ورزشی جدا از اقداماتی که در این ۸ سال انجام داده ایم، داشتیم. اگر ما ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار داشته باشیم، طی ۲ سال می‌توانیم تمام این مجموعه ورزشی را به صورت کامل بازسازی کنیم و تمام مشکلات زیر ساختی این مجموعه را برطرف سازیم.

او افزود: بر همین اساس خبر خوبی را امروز معاون رئیس جمهور داد که قرار است ظرف امسال و سال آینده این بودجه در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد تا بتوانیم این بازسازی‌ها را انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار