مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور گفت : بر اساس یک برنامه تا ۱۰ سال آینده احداث ۴۸ هزار هکتار گلخانه در کشور پیش بینی شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سالم پور مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور در بازدید از سایت گلخانه شهرستان اسلام آبادغرب گفت : با اجرای طرح توسعه گلخانه‌ها در ۵ سال گذشته از برنامه احداث ۱۴ هزار هکتار گلخانه در کشور تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار معادل ۸۴ درصد آن محقق شده است.

او پیشرفت گلخانه پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر در اسلام آباد غرب را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : در مرحله اول سازه‌های ۱۱ هکتار از گلخانه احداث و آماده پوشش است که بر اساس زمان بندی پیمانکار و مشاوران طرح، تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اشاره به قابلیت‌های خوب استان کرمانشاه در زمینه توسعه گلخانه افزود: اراضی مناسب، منابع آبی خوب، دسترسی به بازار‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای به دلیل مرزی بودن از جمله این ظرفیتهاست.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور طرح ۶۰ هکتاری سایت گلخانه پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر را از طرح‌های بزرگ عنوان کرد و افزود: در این طرح احداث ۲۵هکتار گلخانه پیش بینی شده که احداث آن در حال انجام است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.