دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، خواستار پیگیری حقوقی جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در دادگاه‌های بین المللی شد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدقریشی نیاس دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی عصر امروز (دوشنبه، ۳ خردادماه) در چهارمین نشست فوق العاده کمیته دائمی فلسطین با اشاره به اینکه اکنون امت اسلامی در حال سپری کردن روز‌های خوشحالی و شادی پیروزی ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی است، گفت: البته در هفته‌های گذشته شاهد بروز خشم و انزجار شدید به خاطر هتک حرمت رژیم صهیونیستی نسبت به مسجد الاقصی و ایجاد ممانعت از ورود مسلمانان به این مسجد مبارک بودیم.

دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: ملت فلسطین در سایه جنگ با جنایات ضد بشری و ضد انسانی رژیم صهیونیستی دست و پنجه نرم کردند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی طی ۷۰ سال از اشغالگری خودش جنایات و کشتار زیادی را علیه ملت فلسطین انجام داده است، اما طی هفته‌های گذشته این اقدامات گسترده‌تر شد تا جایی که خانه‌های مردم را ویران کردند و درصدد اخراج ساکنان اصلی این سرزمین از فلسطین بودند و حتی نسبت به مسجد الاقصی هتک حرمت کردند.

وی افزود: در چنین شرایطی مسلمانان نمی‌توانند شاهد انجام چنین جنایات وحشیانه‌ای باشند، اما واکنش نشان ندهند لذا برای حمایت از مردم فلسطین حمایت‌های زیادی را انجام دادند.

قریشی نیاس افزود: جنایات رژیم صهیونیستی مسئله بسیار خطرناکی است و این در حالی است که خشم و انزجار امت اسلامی نیز نسبت به این موضوع بی سابقه بود لذا اکنون باید به عنوان پارلمان‌های کشور‌های اسلامی مسئولیت خود در این رابطه را بپذیریم و برای حفظ آرمان‌های اسلامی و کمک به مردم فلسطین تصمیماتی را اتخاذ کنیم.

دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی همواره در کنفرانس‌های مختلف حمایت همه جانبه خود از فلسطین را نشان داده و نسبت به اقدامات و جنایات و آپارتاید و پاکسازی نژادی و کشتار مردم فلسطین واکنش جدی نشان داده لذا اکنون نیز باید این حمایت بین المللی همراه با کمک و حمایت از ملت فلسطین همراه باشد.

وی افزود: تلاش برای حفاظت از جان فلسطینیان خصوصا پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی امری ضروری است.

قریشی نیاس ادامه داد: بازسازی ویرانه‌هایی که رژیم صهیونیستی در تجاوز به سرزمین فلسطین به بار آورده و موجب تخریب زیرساخت‌ها و منازل مردم فلسطین شده امری ضروری است، زیرا سبب استمرار مقاومت ملت فلسطین در خاک خودشان خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه بین المجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی اظهار کرد: جوانان فلسطینی بدون داشتن هیچ سلاحی در مقابل گلوله‌های دشمن و تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی ایستادند و از خود شجاعت نشان دادند که باید به آن‌ها تبریک گفت.

قریشی نیاس ضمن تقدیر و تشکر از مجلس شورای اسلامی ایران خصوصا رئیس مجلس به دلیل برگزاری نشست فوق العاده کمیته فلسطین، گفت: مسئله فلسطین مهم‌ترین مسئله امت اسلامی است لذا انتظار می‌رود در این نشست نمایندگان کشور‌های اسلامی مقاومت مردم فلسطین را تقویت کنند؛ در واقع این کنفرانس باید نشان دهد که مسئله فلسطین و مسجد الاقصی خط قرمز و موضوع اصلی کشور‌های اسلامی است بنابراین یکپارچگی و وحدت کشور‌های اسلامی می‌تواند سبب دستیابی مردم فلسطین به دولت مستقل فلسطینی با پایتختی قدس شریف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار