وزیر کشور گفت: با کسانی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، متناسب با قانون برخورد قضایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز آخرین وضعیت انتخابات از نظر تمهیدات، پشتیبانی‌ها، تشکیل هیئت‌های اجرایی، تعیین شعبه‌ها و امکاناتی که باید در آن شعبه‌ها مستقر شود، صحبت شد.

وی با اشاره به وضعیت کرونا اظهار کرد: همچنین درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور و اقداماتی که در ایام ٢٠ روز تبلیغات و روز رای گیری انتخابات  متناسب با دستورالعمل‌های بهداشتی و سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا باید انجام شود، گفت‌وگو شد.

رحمانی فضلی با تاکید بر گزارشی که استاندار‌ها از وضعیت آمادگی انتخابات از نظر امنیت، پشتیبانی‌ها و حمایت داشتند، بیان کرد: هیچ مشکلی از لحاظ امنیت، پشتیبانی‌ها و حمایت تدابیر لازم برای تشکیل گروه‌های اجرایی و انتظامی نداریم.

وی تاکید کرد: حتماً همه استاندار‌ها، معاونان، فرمانداران، بخشداران و همه کسانی که در قالب هیئت‌های اجرایی و مجریان انتخابات در استان‌ها هستند، تمام تلاش خود را برای نظارت کامل و کافی برای بی‌طرفی وزارت کشور در اقصی نقاط کشور، رعایت مر قانون و سلامت انتخابات، انجام دهند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه گروه‌های ناظر در سراسر کشور بر امر انتخابات نظارت می‌کنند، بیان کرد: مردم و طرفدار‌های انتخاباتی اگر مطالبی را مشاهده کردند، بای به هیئت‌های نظارتی و ما ارجاع دهند، به امید اینکه این انتخابات در صحت، سلامت، قانونی و بی طرفی انجام دهیم.

رحمانی فضلی با اشاره به گزارش‌هایی که استاندار‌ان درباره وضعیت کرونا در استان متبوع خود دادند، تشریح کرد: پیک دور چهارم کرونا در حال فروکشی است. نگرانی‌هایی از تشدید یا نامناسب شدن وضعیت کرونا به دلیل اجتماعات انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های شهر و روستا، مجلس و خبرگان وجود دارد که برای آن دستورالعملی تصویب شد و ما آن دستورالعمل را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ کردیم.

وی افزود: خواهش ما از همه نامزد‌های انتخاباتی و روسای ستاد انتخاباتی آن‌ها در سطح ملی، استان‌ها و شهرستان‌ها و همه مردم این است که جشن سیاسی انتخابات را با بی‌مبالاتی به موضوعی غم‌انگیز بعد از انتخابات یعنی تسری و شیوع بیشتر کرونا، تبدیل نکنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به تجربه‌ای ۱۴ ماه گذشته درباره کرونا، اظهار کرد: با کسانی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، متناسب با قانون، برخورد قضایی خواهد شد.

رحمانی‌فضلی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع خاموشی‌ها و دعوت از رضا اردکانیان وزیر نیرو برای توضیح دلایل خاموشی‌ها برای استانداران، بیان کرد: ایشان، درخواست‌ها و پیشنهاد‌هایی برای کنترل مصرف، به ویژه مصرف خانگی، اداری، خدماتی، صنعتی و کشاورزی ارائه کردند که استاندار‌ان این پیشنهاد‌ها را برای استان‌های خود ابلاغ کردند؛ همچنین کارگروه‌هایی برای این موضوع، باید تشکیل دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار