به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پرداخت کرایه تاکسی شاید برای همگان کار بسیار سادهای باشد و درگیر پیچیدگی خاصی نشود اما رانندگان تاکسی چند ماهی است که از وضعیت خود بخصوص پرداخت کرایه توسط مسافران گلههایی دارند.
با یکی از این تاکسیرانها صحبت کردم، معتقد بود زمانی که مسافران از برنامههای الکترونیکی پرداخت کرایه استفاده میکنند، متاسفانه با تاخیر یک هفتهای این مبلغ به ما تحویل داده میشود و کاش تنها این مشکل بود، تعدادی از مسافران هم تاکید بسیار زیادی برای انجام این کار دارند و وقتی میگوییم نقدی پرداخت کنید با ما بحثهای زیادی میکنند.
البته این تنها رانندهای نبود که چنین اعتراضی داشت بلکه چندین نفر هم با چنین مشکلی دست و پنجه نرم میکردند، همین ناراحتی و گلههای تاکسیرانها که شبانهروز در حال خدمترسانی هستند موجب شد این قضیه را از صفر مشهدی فراهانی، معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان تاکسیرانی پیگیری کنم.
روز گذشته بود، با معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان تاکسیرانی تماس گرفتم و مشکل را با او در میان گذاشتم، فراهانی در ابتدا اظهار کرد: پروژه پرداخت الکترونیک کرایه اصلا متعلق به تاکسیرانی نیست و زیرمجموعه شهر هوشمند است که اجرای آن را سازمان فناوری اطلاعات بر عهده گرفته و تمامی آنها با این سازمان قرارداد دارند.
وی در ادامه گفت: درگاههای بانکی این برنامهها در اختیار سازمان فاوا است و اگر نقصی ایجاد میشود، باید آنها پاسخگو باشند و این مشکل را حل کنند، تاکسیرانی تنها به رانندگان اعلام کرده که میتوانید از آنها استفاده کنید اما مسائل مربوط به آن ارتباطی با ما ندارد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان تاکسیرانی بر این باور است که این برنامهها اطلاعات را از سازمان مربوطه دریافت میکنند و به این صورت نیست که مبلغ به تاکسیها یک هفته بعد داده شود، اتفاقا همان روز پول به تاکسیرانها پرداخت خواهد شد.
فراهانی یادآور شد: البته باید ببینیم شماره حساب هر تاکسیران متعلق به چه بانکهایی است، زیرا هر بانکی در روز برای پرداخت محدودیت دارد.
با توجه به این صحبتها و آسیبهای جدی مشاغل در روزهای کرونایی خصوصا تاکسیرانها! باید منتظر بمانیم و ببینیم این پاسکاریهای برخی مسئولان چه زمانی به انتها میرسد؟ و چه زمانی قرار است به چنین مشکلات شاید ساده اما در واقع بزرگ رسیدگی شود.
بیشتر بخوانید
گزارش از نوشین نثاری
انتهای پیام/