مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای کشور در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مقایسه تاکسیهای رسمی و اینترنتی اظهار کرد: یک سری قوانین و مقررات ما در حوزه عملکرد تاکسیهای اینترنتی و رسمی داریم مثلا در بخش تاکسیهای اینترنتی قانون سن وجود دارد یعنی هر راننده ای در هر سنی نمیتواند این شغل را داشته باشد و باید گواهینامه آن مورد تایید قرار گیرد.
وی ادامه داد: در بحث قیمتگذاریها هم طبیعتا تاکسیهای رسمی چارچوبهای مشخصی برای خود دارند که حتما باید در شورای اسلامی شهر مطرح شود و به تصویب برسد و نهایتا پس از تایید فرمانداری شهر مربوطه، قیمتگذاری اجرایی میشود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای کشور تصریح کرد: در حوزه تاکسیهای برخط، موضوع عرضه و تقاضا مطرح است و این قیمتگذاریها با مدیریت شرکتهای مربوطه تعیین میشود و این محدودیتها در حوزه حمل و نقل تاکسیهای رسمی وجود دارد، اما برخی قید و بندها در تاکسیهای اینترنتی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: طبیعتا ما باید فضایی را فراهم کنیم که فعالیت رانندگان تاکسیهای رسمی با رانندگان تاکسیهای اینترنتی در یک رقابت سالم و آزاد باشد و اگر لازم بود برخی از ضوابط و قید و بندها را برای ایجاد رقابتی آزاد وضع یا تعدیل کنیم.
ضامنی یادآور شد: ما تلاش میکنیم که ان شاءالله در آییننامهها، پیشنهادات خود را در این ۲ حوزه ارائه دهیم تا در صورت تایید، برخی موانع را برای تاکسیهای رسمی تا حدودی مرتفع کنیم.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
الان که کسب و کار تاکسی اینترنتی گرفته میخواید براشون قید و بند ایجاد کنید
چه کاریه!
تمام تاکسی های رسمی رو هم ببرید زیرمجموعه تاکسی های اینترنتی -- همه روال های اداری سازمان تاکسیرانی رو هم جمع کنید که دیگه نیازی به این همه ساختمان و کار اداری ندارند اینها!
این راه حل درسته - شما مدیران محترم سازمان تاکسیرانی که همه فن حریف هم هستید اتفاقا، برید یه جا دیگه یه کسب و کار جدید خودتون بیارید بالا ببینیم چقدر توانایی دارید واقعا
قبل از اینکه تاکسی اینترنتی بیاد ما از تاکسی شهرداری و آژانس استفاده می کردیم و شرایط این بود
1-تاکسی ها قیمت را دلخواه می گفتند یعنی مثلا اگر ظاهر پولدار بود گرونتر می گرفتن
2-روزهای بارونی و برفی تاکسی نبود
3-توی ترافیک سوار نمی کردند
4-شما مردم بگید چقدر این تاکسی ها اذیت کردند ما رو
5-برخی خیلی بی ادب بودند
حالا اگر می خواستی شکایت کنی، راهی نداشتید تازه جدیدا 1888 اومده که امتحان کنید فایده نداره فقط یک تذکر میدند.
شما قبل از اینکه از "ضوابط و قید و بندها" صحبت کنید، نظارت رو روی تاکسی ها درست کنید و بعد از رقابت سالم حرف بزنید.
تاکسی اینترنتی نمی تونه حتی یک ریال گرون بگیره تو کیلومتر ، مسافت و غیره ثبت میشه
هر زمانی بخواهیم میاد، بارون ، برف ترافیک فرقی نداره
راننده بد صحبت کنه و بی احترامی کنه از کار بی کار میشه
و...
اگر گرون فروشی و هر مورد دیگه داره چون همه چیز شفافه می توانیم شکایت کنیم ولی تاکسی خطی پولتون را بگیره و یا گرون بگیره نمیشه کاری کرد.
شما اول نظارت و قانونمندی را درست کنید و بعد حرف از قانون بزنید.
بیمه؟بازنشستگی؟پشتیبانی از حق و حقوق؟کرایه هایی بالا و افزایش سالانه؟عرضه قطعات به قیمت دولتی؟
هیچکدام
همه اینها مختص راننده های تاکسی های سبز و زرد هستند و تاکسی های اینترنتی قیمت کرایه هایشان در این رورهای خلوت تر نسبت به ترافبک ارزان تر است ولی تاکسی های خطی همواره قیمتهایشان ثابت و افزایشی است و تنها تاکسی اینترنتی است که استهلاک بالا بدون پشتیبانی و با نازل ترین قیمت و توقع بالا از مسافر(امتیاز دهی در پایان سفر) دارند
آیا در تاکسی خطی امکان امتیازدهی هست؟
برای پیگیری مشکل چقدر باید منتظر ماند تا پاسخی داده شود ولی تاکسی های اینترنتی حتی اگر ددست کارشان را کنند باز عده ای حقشان را تضییع میکنند.
باید نهادی باشد که قدردان این قشر مظلوم و پرجمعیت جامعه باشد
کرایه ۵ تومانی ۷ تومانی.خیلی جالبه از میدان ازدی رفتم پردیس ۵۵ تومان اونوقت از انقلاب تا سه را تهرانپارس نفری ۱۰ تومان جالش اینه من ۱۸ درصد کمسیون هم میدم
برام نمیندازه،،،همش استهلاک ،،،آخه با کرایه چهار پنج تومنی دیگه پفکم نمیدن،،،حداقل تاکسی های زرد و خطی بیمه دارن،،، ما که هیچ،،،،،