به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: دو روز قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد که بسته اینترنتی رایگان به مدت یک ماه و در ایام تبلیغات انتخابات در اختیار مردم قرار گیرد؛ کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مقام مسئول و سیاستگذار در این عرصه مصوب کرد که این بسته صرفاً برای حمایت از پلتفرمهای ایرانی باشد.
وی افزود: این کمیسیون امکانات متعددی را برای تبلیغات انتخاباتی از طریق پلتفرمهای ایرانی در نظر گرفته است تا نامزدها در قالب جدول زمانبندی شده به طور برابر و عادلانه از ظرفیت فضای مجازی استفاده حداکثری کنند.
قاضی زاده هاشمی همچنین درباره آخرین تصمیمات کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری؛ از تصمیم این کمیسیون برای برگزاری و پخش مناظره نمایندگان نامزدهای این انتخابات از رادیو خبر داد.
وی گفت: در ادوار گذشته انتخابات به ویژه دوره گذشته، مناظره نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری را نداشتیم، اما در این دوره تصمیم گرفتیم حداقل سه مناظره میان نمایندگان نامزدها برگزار شود.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، محور اصلی این مناظرهها را موضوعات اقتصادی دانست و افزود: به احتمال بسیار، این مناظرهها از «رادیو اقتصاد» پخش خواهد شد.
قاضی زاده هاشمی همچنین با تبیین مصوبات سومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: این جلسه بعد از ظهر دیروز حدود ۳ ساعت برگزار شد که مصوبات متعددی داشت و به طور خاص، دستورالعمل نحوه برنامه ریزی برای بهره مندی یکسان نامزدها از برنامههای تبلیغاتی بررسی شد. این دستورالعمل، چراغ راه عملکرد نامزدهای ریاست جمهوری در تبلیغات خواهد بود.
وی، دستورالعمل تبلیغات در فضای مجازی و اطلاعیه مربوط به مناظرههای تلویزیونی را از دیگر مصوبات این جلسه دانست و افزود: این اطلاعیه در ابتدای هر یک از مناظرههای تلویزیونی پخش خواهد شد.
قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: در هر دوره از مناظرههای تلویزیونی، رنگ خاصی در استودیوی مناظرههای تلویزیونی استفاده میشود به همین علت کمیسیون مصوب کرد که نامزدها نمیتوانند در رنگهای تبلیغاتی خود از رنگی استفاده کنند که تداعی کننده یا شبیه به رنگ استودیوی مناظرهها باشد.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: رنگی که در استودیوی مناظرههای تلویزیونی در این دوره به عنوان رنگ اصلی استفاده شده " آبی آسمانی" است و طبعا نامزدها نباید در رنگهای تبلیغی، بنرها، پوسترها، مواد تبلیغی، کانالهای مجازی و ستادهای انتخاباتی خود از این رنگ استفاده کنند.
وی همچنین از مصوبه این کمیسیون برای تولید و پخش دو مستند تبلیغی نامزدهای ریاست جمهوری خبر داد و افزود: مقرر شده است که هر یک از این دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه باشد که زمان پخش آن مانند دیگر برنامههای رادیو - تلویزیونی در مراسم قرعه کشی مشخص میشود.
قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: این کمیسیون درباره تمام برنامههای تبلیغات انتخاباتی به ویژه برنامههای زنده، جلساتی را با نامزدهای ریاست جمهوری برگزاری میکند تا تکالیف قانونی را به آنان یادآوری کند.
وی افزود: جلسات مستقلی هم با روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری درباره روند تبلیغات در این کمیسیون برگزار خواهد شد.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: این کمیسیون با نامزدهای ریاست جمهوری و روسای ستادهای شان؛ از زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیتها تا پایان انتخابات، ارتباط موثر خواهد داشت تا روند تبلیغات، روندی صادقانه، عادلانه و پاک باشد.
قاضی زاده هاشمی افزود: اعضای این کمیسیون در پشت صحنه مناظرههای تلویزیونی هم حضور دارند و مفاد و وظایف قانونی را در مواقع لازم اعمال خواهندکرد.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره قطع احتمالی برق در زمان پخش مناظرههای تلویزیونی گفت: قطع برق به ویژه در چند روز اخیر بسیار حاد شده است و قطعاً در جلسه بعدی کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این موضوع را بررسی میکنیم.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: دولت و به ویژه وزارت نیرو مکلف است برای بهره مندی آحاد مردم در تمام شهرها و روستاها از برنامههای تبلیغاتی و آگاهی آنان از دیدگاههای نامزدها و انتخاب مناسب آنان، شرایط لازم را فراهم کنند.
عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری افزود: مطالبه جدی کمیسیون این است که زمان قطع برق نباید با زمان پخش برنامههای تبلیغاتی نامزدها به ویژه مناظره تلویزیونی هم پوشانی داشته باشد، زیرا مردم را از حق انتخاب آزادانه و آگاهانه محروم خواهد کرد. این دغدغه در جلسه آینده کمیسیون بررسی میشود.
انتهای پیام/