مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: رگبار باران توام با رعد و برق تا پایان هفته در سطح استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی نسبتاً ناپایدار تا روز‌های پایانی هفته جاری در غالب مناطق استان (بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی) است.

او افزود: امروز دوشنبه (۳ خرداد) شدت ناپایداری تنها در برخی از نواحی مرکزی و جنوبی استان (بویژه نواحی کوهپایه ای) شاهد رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده باران و یا رعدوبرق خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از بعدازظهر سه شنبه با تشدید فعالیت سامانه ناپایدار و نفوذ زبانه پرفشار که با جریانات مرطوب خزری همراه است، بر شدت ناپایداری‌ها افزوده شده و شاهد وزش تندباد‌های موقتی و رگبار باران توام با رعدوبرق در غالب مناطق استان تا شب چهارشنبه (۵ خرداد) خواهیم بود.

محمدی اظهار کرد: با توجه به شدت ناپایداری‌ها احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، بارش تگرگ و اصابت صاعقه در نواحی مستعد استان انتظار می‌رود.

او تصریح کرد: مجدداً طی روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و تنها در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی شاهد رگبار‌های پراکنده خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.