نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بی مهری به ورزش‌ های باستانی در استان نگران کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بويراحمد در دیدار اعضای هیئت ورزش‌ های زورخانه‌ ای استان بی مهری به ورزش‌ های باستانی را نگران کننده دانست و گفت: ورزش‌ های پهلوانی و زورخانه‌ ای در استان حمایت شود.
 
حسینی افزود: نفس ورزش از ضرورت‌ های زندگی هر انسان به ویژه در دنیای امروزی است.
 
او ضمن تاکید بر اینکه ورزش برای حفاظت از سلامت جسم، روح و روان و کاهش هزینه‌ های درمانی است، عنوان کرد: ورزش یک نسخه درمانی، سالم‌ سازی و پیش‌گیری از امراض محسوب می‌شود.
 
حجت‌ الاسلام و المسلمین حسینی بیان کرد: با توجه به تنوع تغذیه و بیماری‌ های مختلف که بستر بیماری و مرگ را فراهم می‌کند، ورزش می‌تواند به عنوان یکی از راه‌ های موثر برای جلوگیری از هزینه‌ های درمان مورد توجه قرار گیرد.
 
او ورزش باستانی را ارزشمند دانست و یاد آور شد: ورزش‌ های باستانی علاوه بر اینکه فرهنگ گذشتگان را منتقل می‌کنند، نشاط و شادابی را به جامعه هدیه می‌دهند.
 
حسینی ضمن تاکید بر اینکه ورزش باستانی از فرهنگ خوب گذشته حفاظت و روحیه جوانمردی را در جامعه احیا می‌کند، افزود: جامعه به روحیه جوانمردی که امروز دشمنان به دنبال گرفتن آن از جوامع هستند، نیاز دارد.
 
او تاکید کرد: کسانی که روحیه جوانمردی داشته و آن را حفظ می‌کنند، عزت و استقلال خود را از دست نمی‌دهند.
 
حسینی اضافه کرد: خاصیت استکبار به این است که مردم را سبک مغز و سبک عقل به بار می‌آورد تا مردم روحیه آزاد اندیشی نداشته باشند و بتوانند بر آن‌ها حکومت کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ورزش باستانی روحیه و فرهنگ اصیل که حریت و جوانمردی است را به انسان القا می‌کند، گفت: در گذشته جوانمردان در مقابل ظالمان ایستادگی کرده و طرفدار مظلومان بودند و امروز باید فرهنگ، باور، معنویت و روحیه جوانمردی در افراد ایجاد شود.
 
او ورزش باستانی را الهام‌ بخش اخلاق جوانمردی دانست که باید در جامعه امروز تقویت شود و ادامه داد: در همه ورزش‌ ها باید حریت و آزادگی به جوانان منتقل شود تا شاهد برچیده شدن بساط استکبار و ستمگران باشیم.
 
حسینی ضمن تاکید بر فراهم کردن بستر‌ ها برای گرایش بیشتر افراد به ورزش گفت: اگر بستر ورزش در جامعه فراهم نباشد، افراد جامعه به ویژه جوانان به سمت دیگری خواهند رفت.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.