رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پارسال از طریق مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تبصره ماده ۱۸ به طرح‌های صنعتی این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،بهزاد منصوری،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: از این مبلغ ۱۰۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات رونق تولید و ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از طریق مصوبات تبصره ۱۸ (برنامه تولید و اشتغال) به صنایع متقاضی اعطا شده است.

وی در خصوص عملکرد سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: از مجموع ۴۴۲ مصوبه این ستاد در سال گذشته، ۳۵۷ مورد اجرایی شد و ۸۵ مصوبه دیگر نیز در دست اقدام است.

منصوری ادامه داد: ۳۳ مصوبه برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، ۱۴ مصوبه وام سرمایه ثابت و ۲۴۵ مصوبه نیز در راستای استمهال اقساط و بدهی واحد‌ها به بانک بوده است.

رییس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه ۱۰ مصوبه در خصوص رفع مشکلات تامین اجتماعی واحد‌ها بوده است تصریح کرد: ۱۶ مصوبه نیز در راستای پیگیری مسایل مالیاتی واحد‌های تولیدی بود.

منصوری اضافه کرد: ۲۷ واحد صنعتی راکد و تعطیل این استان که زیرساخت و تجهیزات مناسبی برای احیا داشتند پارسال به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گفته وی سال گذشته واحد‌های راکدی که دارای زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و خطوط تولید بودند با تزریق نقدینگی، یا تغییر محصول و بازسازی خطوط تولید به چرخه اقتصادی کار بازگشتند.

منصوری افزود: صنایع بزرگی در لرستان وجود داشته است که یا نتوانسته اند تجهیزات و امکانات خود را به روز و خطوط تولید را بازسازی و نوسازی کنند و یا موفق به دستیابی به بازار فروش مناسب نشده اند که این دلایل باعث خروج آن‌ها از چرخه تولید شده است.

گفتنی است: در راستای اجرای تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه برنامه‌های اشتغال حوزه کسب و کار‌های صنعتی و معدنی از چهار طرح «تسهیلات برنامه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام»، «تسهیلات برنامه بازسازی و نوسازی»، «تامین سرمایه در گردش واحدها» و «توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی» بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.