ممکن است نیرو‌های آمریکایی قبل از خروج از خاک افغانستان تسلیحات نظامی خود را در اختیار نیرو‌های طالبان قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریپابلیک وورد، پیش بینی می‌شود برخی تسلیحات نظامی آمریکا از جمله بالگردهای نظامی، ماشین‌های رزمی، اسلحه، مهمات و برخی دیگر از تسلیحات جنگی قبل از خروج نظامیان تروریست این کشور از خاک افغانستان به نیرو‌های طالبان تحویل داده شود.

در حالی که طبق گفته جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قرار است قبل از بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر نیرو‌های آمریکایی خاک افغانستان را ترک کنند، نگرانی در مورد پایگاه‌های نظامی مستقر در شهر‌های مختلف از جمله پایگاه هوایی بگرام افزایش یافته است.

برخی از تحلیلگران معتقدند تسلیحات به جامانده از نظامیان آمریکایی در این پایگاه‌ها ممکن است برای سال‌ها نیرو‌های طالبان را مسلح کند. همچنین امکان فروش برخی تسلیحات نظامی به طالبان و برخی کشور‌های متحد در منطقه به گفته بسیاری از کارشناسان ممکن است بیش از پیش حالت جنگی در منطقه را تشدید و احتمال درگیری‌های نظامی را افزایش دهد.

گفته می‌شود برخی نظامیان تروریست آمریکایی در روز‌های اخیر در حال انهدام سلاح‌های جنگی خود هستند، ولی با توجه به نوع تسلیحات نظامی موجود در پایگاه‌های آمریکایی در خاک افغانستان انهدام تمامی تسلیحات ممکن به نظر نمی‌رسد.

تروریست های آمریکایی بیش از دو دهه است که در خاک افغانستان حضور دارند. طی این سال‌ها حملات متعددی به مردم افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم از سوی نظامیان آمریکایی انجام شده است. تعدادی از بزرگترین پایگاه‌های تسلیحات نظامی آمریکا در خاورمیانه در خاک افغانستان است که در آن از تسلیحات پیشرفته نظامی استفاده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.