چند روزی می شود که خاموشی های نامنظم در شهر تهران و سایر شهرهای کشور منجر به نارضایتی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که به دلیل کاهش بارندگی و عدم تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی و به دنبال آن مصرف بیش از حد برق در بخش خانگی شاهد خاموشی‌های از پیش تعیین نشده هستیم.

این قطعی‌ها نارضایتی‌ مردم را به دنبال داشته است، اما مسئولان برای برطرف شدن این معضل هنوز راهکاری به جزء توصیه به مصرف بهینه مصرف ندارند. با مقايسه‌ اظهارات سال گذشته و امسال مسئولان وزارت نيرو و شركت‌های تابع آن بيشتر اين نتيجه در افكار پررنگ‌تر می شود كه با توجه به کاهش بارندگی های پاییز و زمستان امسال، وضعیت بدتر خواهد شد؟

خاموشی های ۸ ساعته بدون اعلام قبلی!

اما با نگاهی عمیق به روند خاموشی‌ها در ماه‌های گرم سال می‌بینیم که موضوع قطعی‌های پراکنده به یک روند طبیعی تبدیل شده و دیگر کسی از بروز این خاموشی‌ها اظهار تعجب نمی‌کند؛ به طوری که هنوز فصل تابستان آغاز نشده است با خاموشی‌های پراکنده مواجه بوده‌ایم که در مواقعی بازه زمانی آن از دو به ۸ ساعت هم گزارش شده است. اما در این بین مسئولان وزارت نیرو بر این باور بودند که امسال هیچ برنامه‌ای برای خاموشی در کشور نخواهیم داشت.

امسال قطعی برق نداریم

چندی پیش مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:امسال با دو پدیده روبرو هستیم. نخست خشکسالی خیلی شدید که طی آن شاهد کاهش ذخیره آب نیروگاه‌های برق آبی کشور به کمتر از نصف بوده‌ایم. به این ترتیب تولید حدود چهار هزار مگاوات برق از محل منابع برق آبی را از دست می‌دهیم.

او ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل گرمای شدید زودرس، لوازم سرمایشی زودتر از موعد معمول وارد مدار مصرف شدند و پدیده مشکل‌زای جدیدی که امسال با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، مصرف برق واحد‌های غیر مجاز استخراج رمز ارز است.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: طی دو سال گذشته شاهد همکاری خوبی بین وزارت نیرو و مردم بودیم که ثمره آن عبور از تابستان بدون اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده بود و امیدواریم امسال نیز مردم همکاری خود را ادامه داده و بیشتر کنند تا بدون مشکل از پیک مصرف عبور کنیم.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه میانگین سرانه مصرف برق هر استان برآورد شده و در اختیار استانداران قرار گرفته، اظهار کرد: استانداران موظف به پیگیری اجرای وظایف پیرامون این سرانه مصرف هستند. اما به طور کلی در حال حاضر برنامه‌ای برای خاموشی برنامه‌ریزی شده در کشور نداریم.

بر این اساس متولیان برق کشور در روز‌های گذشته حرف از خاموشی به میان نیاوردند و به یک باره قطعی های گسترده و بدون برنامه گریبان گیر مردم و مشاغل شد.

طبق گزارش های حاصله قرار بود برق منازل و یا حتی ادارات در روز دوساعت قطع شود، ولی گویا این ساعت ها بیش از حد اعلامی اعمال شده اند.

اما به هر حال همان شهروندان  احتمالا دیگر در ذهنشان این سوال به وجود نمی‌آید که چرا اصولا باید قطعی برق داشته باشیم، حداقل این حق طبیعی را برای خود محفوظ بدانند که بپرسند علت این قطعی‌های پراکنده برق چیست و این خاموشی‌ها از ضعف کدام ارگان حکایت دارد؟

امسال نیروگاه های برق‌آبی توان تولید ندارند

محمد حسین متولی زاده مدیر عامل توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همزمان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی نیز به دلیل کمبود بارش‌ها حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

او با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بر لزوم مدیریت مصرف برق در کشور تاکید کرد.

مدیر عامل توانیر افزود:با اقدامات انجام شده و همکاری مردم امسال را با کمترین مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.

متولی زاده با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد مصرف برق در تابستان را دستگاه‌های سرمایشی تشکیل می‌دهند، افزود: هموطنان می‌توانند با تنظیم درجه کولر‌های گازی روی دمای ۲۵ درجه یا استفاده از دور کند کولر‌های آبی در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

حالا فرض کنیم که امسال نیز خشکسالی رخ داده و نیروگاه‌های برق‌آبی در مدار نبودند. آن‌گاه چه اتفاقی می‌افتاد؟ هیچ با توجه به گفته مدیر تولید توانیر الان هم که وضعیت نیروگاه‌های آبی مطلوب نیست، و ما با خاموشی‌هایی که ناشی از کمبود در تولید هستند کشور را اداره می‌کنیم. پس به راستی چطور در سال‌های گذشته با نبود نیروگاه کارون ۳ و در پایین دست آن شهید عباسپور و مسجد سلیمان باعث بروز خاموشی‌های آن چنان گسترده شد؟

این اظهارات تا جایی پیش می‌رود که مسئولان وزارت نیرو بدون توجه به بروز خاموشی‌های پراکنده اعلام می‌کند که ذخیره برق کشور هم اکنون در سطح نامطلوبی قرار دارد و هم اکنون نیز روزانه چندین مگاوات برق به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

اما ظاهرا در این میان یک اصل فراموش شده و آن این‌که واقعا مشکلات شهروندان در رابطه با وضعیت برق کشور چیست؟

صادرات برق عامل خاموشی هاست؟

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص صادرات برق اظهار کرد: برنامه وزارت نیرو این است که در درجه اول با همه کشور‌هایی که مرز خاکی دارد، ارتباط الکتریکی داشته باشد، که در حال حاضر برقرار است.

او افزود: برای کشور‌هایی هم که مرز آبی داریم مطالعاتی در دست اقدام است که باید به اتمام برسد تا دو کشور بتوانند سر موضوعات فنی به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری برسند و صادرات برق به عمان نیز در این مرحله است.

در حال حاضر صادرات برق با توجه به خاموشی‌های پی در پی در حال انجام است، ولی نکته حائز اهمیت این است که سخنگوی صنعت برق کشور در وهله اول تامین برق داخل کشور را حائز اهمیت دانسته بود.

عدم توافقات بین‌المللی باعث شده تا نتوانیم برق مورد نیاز کشور را وارد کنیم

باقری نایب رئیس سندیکای صنعت برق کشور گفت:صادرات برق ما به عراق ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ مگاوات است و البته این مقدار به صورت فصلی تغییر می‌کند.

او ادامه داد:خاموشی‌های زمستان ناشی از کمبود ظرفیت نیروگاهی نبوده بلکه در عدم تامین خوراکی بوده که باید در اختیار نیروگاه قرار می‌گرفته، اما نگرفته است. زمستان اصلا پیک مصرف ما نیست. گاز به عنوان خوراک اصلی نیروگاه‌های ما در اختیار نیروگاه قرار نمی‌گرفت، بنابراین نیروگاه‌ها نمی‌توانستند با ظرفیت کامل، برق تولید کنند.

او ادامه می‌دهد: مسیر تولید برق و خوراک نیروگاه‌های ما عمدتا از مسیر نیرو‌های گازسوز است بنابراین وقتی گاز تامین نشود، برق هم تولید نمی‌شود.

اما اردکانیان وزیر نیرو براین باور است که اگر تحریم‌ها نبود برق زیاد صادر می‌کردیم

استخراج ارز‌های مجازی با توجه به پایین بودن نرخ برق در کشورمان و افزایش نرخ جهانی آن جذابیت زیادی برای استخراج‌کنندگان دارد، به گونه‌ای که این روز‌ها تعداد استخراج کنندگان (مجاز و غیرمجاز) ارز‌های دیجیتال افزایش یافته که همین امر به مصرف بیشتر برق منجر شده است.

متعهد به تامین برق مراکز استخراج رمز ارز هستیم

ابوذر صالحی مدیرکل روابط بین‌الملل توانیر در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وزارت نیرو خود را برای تامین برق مراکز مجاز استخراج رمز ارز متعهد می‌داند و در عین حال از همه راهکار‌ها برای شناسایی استفاده کنندگان غیرمجاز از برق نیز بهره می‌گیرد.

صالحی با بیان اینکه مصرف غیرمجاز برق توسط استخراج‌کنندگان ارز‌های مجازی از عوامل افزایش مصرف برق در کشور است، گفت: بیش از ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز توسط استخراج کنندگان ارز‌های مجازی مصرف می‌شود.

برآورد شده که برای تولید هر واحد ارز مجازی «بیت کوین» نیاز به مصرف ۷۲ هزار کیلووات برق است، یعنی برای تولید هر واحد از این نوع ارز مجازی، به اندازه مصرف ۲۸ مشترک، برق استفاده می‌شود.

از طرفی، قیمت ارزان برق در ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها باعث شده تا سرمایه‌گذاری گسترده‌ای توسط داخلی‌ها و خارجی‌ها در این صنعت نوپا، پرمصرف و پرابهام در کشورمان انجام و هزاران دستگاه ماینر (استخراج کننده) به صورت قاچاق و غیرقانونی روانه کشورمان شود.

از طرف دیگر، افزایش روز افزون قیمت این نوع ارز، پای تعداد بیشتری از افراد را برای استخراج رمز ارز به این صنعت باز کرده و همین امر سبب شده عده‌ای مقصر اصلی افزایش مصرف برق این روز‌های کشور را استخراج کنندگان رمزارز‌ها بدانند و بخشی از افزایش آلایندگی هوا را به آن‌ها نسبت دهند.

این درحالی است که متولی اصلی برق کشورمان فقط کسانی که به صورت غیر مجاز از برق برای استخراج رمز ارز‌ها استفاده می‌کنند را مقصر می‌داند.

درمیان همه این موارد یک امر واضح دیده می‌شود و آن این است ‌که ادامه روند خاموشی‌ها می‌تواند گواهی باشد بر صدق گفتار کارشناسانی که سال گذشته علت اصلی قطعی‌های پی‌در پی برق را عواملی غیر از کمبود در نیروگاه‌های برق‌آبی عنوان می‌کردند.

عمده ترین خواسته مردم این است که طبق برنامه ریزی اعلام شده شاهد قطعی برق باشند چرا که  این مدیریت جیره بندی اگر به درستی صورت پذیرد قطعا همراهی عمومی با نهادهای مربوط را نیز دربر خواهد داشت.

گزارش از رضا زارع

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید جلیل موسوی
۲۲:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
سلام من یک نانوایی فانتزی دارم، متاسفانه وقتی برق قطع میشود،خمیر ما که تبدیل به نان میشود میترشد و دیگر قابل مصرف نمیباشد،خسارت چند کیسه اردی که هرروز خراب میشود را از کدام ارگان مطالبه کنیم، ما دیگر توان کار کردن با این اوضاع را نداریم، ای مسول ای مسلمان ای مسیحی
شمارو بخدا قسم میدهم بداد ما برسید، ما مغازه اجاره کرده ایم تا نان مشتریهارو ساندویچیهارو بدهیم ولی قطعی برق مارا بیچاره کرده ایها اناس بفریاد برسید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۰:۱۴ ۱۵ تير ۱۴۰۰
اگه ایران با همین فرمون پیش بره سر از زندگی غارنشینی درمیاریم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
اول و آخر مقصر مردمند دولت همیشه بیگناه.طرف میگه من درس خوندم شغل ندارم میگن قرار نیست کار اداری بکنید برید شغل آزاد پیدا کنید اگه اینجوره پس در دانشگاه تخته کنید. خشکسالی و کم آبی شده میگن مقصر خیار زیادی آب میخوره.میگن بارون نمیاد جواب میدن ابر نگاه میکنه کجا سرسبزه اونجا میباره.میگن سفره مردم تنگ شده میگن بجا سه وعده یه وعده بخورید یا روزه بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
مقصر
1.مردم به خاطر مصرف برق
2.دولت به خاطر کم کاری و نساختن نیروگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
به برکت برجامی ها نه برق رو با هسته ای نه با فسیلی نه با آب نمیتونیم تولید کنیم ادیسون کجایی دقیقا کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
شیراز یه جدول مسخره دادن نزدیکانم در شمال شهر برقشون طبق جدول نمیره ولی جنوب شهر دمشون گرم طبق جدول ۳ روز در هفته ۴ ساعت و بقیه روزها دوساعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
علت همه بدبختیام تو این ممکلت مردمه،چرا هرچی میشه میگین مردم مقصرن،اما دولت بهتراز هربار وظیفه خودشونو درست انجام میدن توروخدا جمع کنین ،بجا اینک مارو متهم کنین ب فکر چاره. باشین،نفرین ی جمعیت پشت سر همتونو عواملتون هست برین برا. اخرت خودتون چاره پیدا کنین دلم میسوزه براتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
مقصر قطعی برق و آب گاز که ما مردم هستیم
مقصر نبود مرغ و اقلام ضروری که دلالان هستند
مقصرگرانی هم که تحریمه
مقصر گرانی ماشین هم که نبود قطعات هست
مردم حال میکنید چه دولت شریف و ناب و راستگویی دارید:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
انرژی هسته ای بوشهر با مخارج بیش از 4 نیروگاه به روز دنیا چی شد برقش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
لطفا دلایل مسخره کمبود گاز رو نیارید ایران دومین منبع گازی دنیا بعد روسیه هست مگر میشه همچین چیزی که گاز کم بیاره! مشکل عدم برخورد با جاهای که ارز دیجیتال استخراج می کنند شما که میگید ما نسبت به اونا متعهد هستیم نسبت به مشترک خانگی هم باید متعهد باشید جلوی صادرات برق رو هم باید بگیرید وقتی خود کشور به برق نیاز داره
خدا به دادمون برسه مشخص نیست چه اتفاقاتی داره میافته و ما مردم خبر نداریم و دردسر هاش و خوابیدن کار و کاسبی ها و گرما کشیدن و خسارت دیدنش برای ما ولی خوشی هاش برای فرد یا افراد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
وای جی سی لطفا نظر من پخش کن تا مردم دلیل قطعی برق بدونند و گردن سازمان انژی اتمی نندازن
قطعی برق به این شکل آن هم پس از دوران جنگ تحمیلی بی سابقه است، و به نظر دلیل اصلی آن به “توافقنامه پاریس” باز می گردد.

این توافق نامه ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۵ در چارچوب کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد به تصویب رسید و گفته شده که هدف بلندمدت توافق پاریس این است که دمای کره زمین با سرعت کمتری افزایش یابد.

جریان این توافق چیست که امروز ایرانیان باید تاوان بی احتیاطی امضاء این معاهده در دولت روحانی که با چراغ سبز مجلس در زمان ریاست لاریجانی انجام شد را بدهند؟

در واقع شنیده شده، اگر بخواهیم بدون توجه به “معاهده پاریس” گازهای گلخانه‌ای تولید کنیم و اگر بخواهیم نفت را به‌جای صادرات در نیروگاه‌ها مصرف کنیم، تعهدات داده شده در این معاهده را زیرپا گذاشته‌ایم که در چنین شرایطی، تحریم‌های جدیدی بر علیه کشور اعمال خواهد شد!

به همین علت است که برخی کارشناسان این معاهده را زمینه ساز ایجاد محدودیت‌هایی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور و حتی مانعی اصلی بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی و بالاتر افشای اطلاعات کشور می دانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
اگه قراره با وجود گاز های گلخانه برق داشته باشیم همون بهتر که نداشته باشیم.حالا دو ساعت برق نداشته باشیم نمیمیریم ولی گاز گلخانه ای باعث مرگ تدریجی کل موجودات زنده میشود.لطفا و خواهشا قبلا از نظر دادن تمام جوانب را در نظر بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
اگر دقت کنی نوشتم که هدف این تعهد نامه مانع از گرم شدن زمینه یعنی اگر شما تا کلاس هفتم سواد داشته باشی میدونی غلظت گازهای گلخانه‌ای متعدد در طول زمان افزایش یافته‌است. فعالیت انسانی سطوح گازهای گلخانه‌ای عمدتاً در اثر آزادسازی دی‌اکسید کربن افزایش می‌دهد، اما تأثیرات بشر بر گازهای دیگر مانند متان، قابل اغماض نیست. از سوزاندن سوخت (های) فسیلی و تخریب جنگل‌ها که موجب افزایش غلظت مقادیر دی‌اکسید کربن می‌شود؛ پس بر این مبنا نمیشه ازسوخت فسیلی استفاده کرد و درصد زیادی از برق ایران از سوخت فسیلی به دست می اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
یا خود خدا کمکمون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
در امریکا به احترام ادیسون مخترع برق سالی ی دقه برق قط میشه ولی در کشور عزیز ما ایران به احترام ادیسن مخترع برق هر روز برق قط میشه ببین چه احترامی قاعل میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
تابانشو باید مردم بدن این درست شوخی شوخی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
تو همین پیامها خیلی از مردم درخواستشون اینه که" لطفا قطعی برق برنامه ریزی شده باشه*.یعنی هیچ چی نشده این شرایط داره از طرف مردم پذیرفته میشه.نکته اینجاس که اصلا چرا باید قطعی برق داشته باشیم؟ به نظرتون مقصر اوضاع مملکت کسی جزء مردم میتونن باشن؟! از ماست که بر ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
وقتی تو راکتور اراک سیمان میریختید وقتی معاهده پاریس امضا میکردی باید به فکر این روزها می بودید این دفعه درست انخاب کنید رای ما ابراهیم رییسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا سعی میکنید مردم ناراضی بشن ، یعنی برای کمبود برق ( البته به قول مسئولین) که خدا میداند علتش چی هست نمیشه خاموشی ها را برنامه ریزی کرد ، چرا دوسال قبل شد ولی الان نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۲:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
واو دو سال پیش چ امکاناتی داشتیم خبر میدادن قبلش. چ روزهای شیرینی چ مردمان مرفه بودیم و قدر نمیدونستیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
سلام
سارا خانم درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
طنز تلخیه اوضاع مملکت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
آب و برق مفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مشکل عدم توسعه نیروگاه ها در چند سال اخیر هست . ایران چند سال است که معاهده پاریس در جهت کاهش گازهای گلخانه ای را غیر مستقیم اجرا می کند که ثمره آن عدم توسعه و تاسیس نیروگاههای جدید است . و مطمئنا اگر بازنگری نشود تابستان سختی خواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
کشور به این پهناوری چرا از انرژی خورشیدی استفاده نمیکنین
پس کو برق که قراربود از انرژی اتمی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
طبق معاهده پاریس برای اینکه گرمای زمین بیشتر نشه ایران بدون اجازه نمیتونه نیروگاه بیشتر وبرق بیشتری تولید کنه و یا از سوختن سوخت هافسیلی برق به دست بیاره یکم تحقیق کنید بعد بگید انرژی هسته ای بدرد نمیخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
کشور به این پهناوری چرا از انرژی خورشیدی استفاده نمیکنین
پس کو برق که قراربود از انرژی اتمی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
باید یک کار تحقیقاتی امنیتی صورت بگیرد تا مشخص شود این برق خرج چه کاری میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
قطع برق مشکل فنی نداره بلکه دنباله فشار حداکثری برمردم است که توسط عوامل وابسته به غرب در حال اجرا است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
امتحان دارم گوشیم شارژ نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
خستمون کردید به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
آقای روحانی فرمودند که این صد روز آخر باید مردم در آرامش‌ باشن فکر کنم خودش هم صبح جمعه متوجه بشه قطعی برق داریم علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
ای مسئولینی که ماشاءالله تو همه چیز کشور رو به لبه تکنولوژی دنیا رسوندین یه فکری برای قطعی برق بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
عمده ترین خواسته مردم این است که طبق برنامه ریزی اعلام شده شاهد قطعی برق باشند
چقدر پررو هستید ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
حداقل خواسته مردم برق پایدار و بدون قطعیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مگه قرار نشد از انرژی هسته ایی برق تولید بشه پس چرا تولید نمیشه هسته ایی برا چیه چی باهاش درست می کنن وقتی برق تولید نمیشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
بشین تا بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
اول برو یکم تحقیق کن بعد بیا نظر بده
انرژی هسته ای فقط ۳ درصد برق کشور رو تولید میکنه که برای اینکه خدایی نکرده به برجام آقایون برنخوره تو این چند سال نتونستند زیادش کنند
شاید بگی پس انرژی هسته ای به چه دردی میخوره وقتی اونقدر کم ازش استفاده بشه
جواب اینم کارهای آقایون برجامی هست که سال ها انرژی هسته ای رو به هیچ فروختند الانم این گندشونو گردن نظام میندازن
United States of America
نظری
۱۶:۵۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا واقعا ب فکر ما کنکوریا نیستین؟وسط کلاس انلاین سه بار قطع شد بعدش دیگه کامپیوترم روشن نشد شما میاین با این گرونی بهمون کامپیوتر میدین؟کنکور کمتر از ۴۰روز دیگ برگزار میشه ازمونامون غیرحضوریه ولی هم باز ما راضی هستیم فقط وسط ازمون برق قطع نشه خواهشاااا ازمونامون جمعه هاس
Germany
علی
۱۶:۳۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اینم از تاثیرات چسبیدن به چشم بادامیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
هیچ ربطی به چینیا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
یعنی اگه اینقدر دروغ سرهم نکنید میگن شاید لال هستید..جمع کنید این همه دروغ و شیادی رو..اونطور میگه اینگار در ایران اولین سال خشکسالیه؟چرا تمام بدبختیهای عالم فقط تو این چند سال و این دولت داره سر ایران میاد..بیایید همه رو بکشید راحت..اول هم منو بکشید. معاهده بیجا امضاء کردی از اون ورم نیروگاه هسته ایی با برجام فاتحه؟! خوب چهار تا سد آبی هم جواب این همه جمعیت رو نمیده..اونوقت دم از تعهد به شرکتهای رمز ارز که مثل اژدها برق میخورن چون پول خوبی ازشون میگیری متعهد و با خدا شدین...ولی ملت بیچاره چون پول برقشون هنوز صد برابر نشده صرف نداره تعهد بی تعهد...اصلا بمیرند از نظر شما بهتره...درسته؟ پس الکی شاهنامه دروغ ننویس واقعیت رو بگو..آقا ترامپ دیوانه دید معاهده پاریس کشکه و براشون صرف نداره پاره اش کرد خلاص..شما چقدر به اروپا احترام میگذارید حاضرید مردم بمیرن ولی اروپا ناراحت نشه...لغوش کنید نیروگاههای گازی رو راه بندازید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
لطفا شهرهایی که دماشون بین30تا35 هستش کولر روشن نکنن. خیلی شهرها دمای بین45تا58درجه رو دارن. کولر حق این شهراس. مثلا شهری مثل شهداد که نزدیک بیابان لوت هستش دماش چندوقت دیگه میشه46 یا بندرگناوه دماش به50میرسه.اهواز میشه60. گرما این اعداد وارقامه. نه دمای35 که کولر روشن میکنید. دمای35 رو با پنکه هم میشه حل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
به امید محاکمه کردن مسئولینی که بدنبال ایجاد نارضایتی بین مردم و فتنه انگیزی هستند هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
شرکت برق می داند چقدر ظرفیت تولید دارد و تا چه حدی می تواند پاسخگوی مصرف باشد ، جای تعجب دارد سر کوه طرف ویلا ساخته آن هم غیر مجاز و زمین زراعی را از بهره وری انداخته و امنیت غذایی کشور را در معرض تهدید قرار داده ، هم آب دارد و هم برق و گاز . شب و روز هم ویلایش چراغانی است و زمستانها هم هپیشه گاز و شوفاژش روشن . از تعرفه ی برق روستایی هم استفاده میکند چه بسا به تولید بیت کوئین هم مشغول است . خیلی از ویلانشینان حتی زحمت خرید انشعاب هم به خود نمی دهند از برق همدیگر یا سیم انداخته اند . هزینه ی خوشگذرانی این تیپ افراد از خود راضی را باید اقتصاد ملی و خانوارهای کم بضاعت بپردازند . متأسفانه کم نیستند از مسئولین که خودشان هم در این مصبیت دخیل اند . هم وطنان مناطق گرم ما باید در این گرمای طاقت فرسا هم کار کنند و هم بخارپز شوند .مسئولین محترم وزارت نیرو مصرف کنندگان غیرقانونی را شناسایی و به قانون معرفی کنند . بساط ویلا نشینی و تخریب طبیعت و اتلاف انرژی را برچینند .
France
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
نتیجه یک عمر سکوت مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
نه عزیزم نتیجه تعهد بستن با کشوری که روی پرو فایلت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
باز هم بی. قانونی بی نظمی ،. قاچاق بی تدبیری ،. قاچاق سازمان یافته در تمام اقلام داشتیم حالا هم به. دستگاههای رمز ارز رسیده. عده زیادی
از مردم سرمایه هاشونو. بردن توی این بازار و عدم. مدیریت دولت و بی تفاوتی باعث قطعی برق شده یک سوال. چرا دولت خوراک نیروگاه هارو
تامین نمیکنه ؟. اونوقت آقایون. می‌خوام بازهم رییس جمهور بشن. ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
و باز هم...... مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
هدف : ایجاد نارضایتی در مردم نسبت به نظام
افزایش قیمت روغن
خودرو
قطعی برق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
این چ وضعشه. آقا بخدا با اینکاراتون خسارت زدید ب مالمون یخچالمون سوخته کی باید جوابگوی ما باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه هسته ای داشتیم الان برق هم داشتیم آلودگی هم نداشتیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام ، در شهر اصفهان متاسفاته طبق جدولی که ارائه دادن برق ها قطع و وصل نمیشه و متاسفانه یک باره یک ربع برق قطع میشه دوباره میاد بعد دوباره میره و اصلا خاموشی ها مطابق جدول نیست که ما حداقل برنامه هامون را طبق جدول تنظیم کنیم . لطفا پیگیری کنید حداقل جدول درست ارایه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
روحانی متچکریم
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۵:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
روی نفت و گاز خوابیدیم برق نمیتوانیم تولید کنیم بیشتر از هزار کیلومتر ساحل به دریا و ابهای ازاد داریم اب نداریم زمستان گاز نداریم تابستان اب و برق نداریم پارسال زمستان که دیگه خیلی نوبری بود گاز که قطع میشد هیچی تو زمستان هم کمبود برق داشتن برق هم قطع میشد هر سال دریغ از پارسال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
گرمای هوا و کمبود بارندگی بهانست.
دلیل اصلی قطعی برق این روزها مثل زمستون , کمبود گازرسانی به نیروگاه های برق و در نتیجه کاهش تولید برق هست.این رو یکی از آشناهای ما که تو وزارت نیرو کار میکنه میگه.گویا بین مجموعه های گاز و برق وزارت نیرو اختلافاتی وجود داره و اداره ی گاز سوخت رسونیش رو به نیروگاه های برق کم کرده.این وسط مردم در عذابن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
صداوسیما در رویکرد خودش مردم رو مقصر جلوه داده این کارهم مردم مقصرند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مقصر اصلی شخص آقای روحانی و دولت میباشد چرا که برای استخراج بیت کوین در این دم انتخابات آخرین ضربه های خود را به مردم بیگناه و نظام میزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
الان توی شهرستان ما یک نیروگاه سیکل ترکیبی هست که تمام برق صادر میشه به عراق ،بعد از اینور برق شهرستان دو سه روزه مدام قطع و وصل میشه،اگه خودمان مشکل داریم چرا صادر می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا وزیر نیرو که امروز برای توضیح این مشکل ایشانرا به مجلس دعوت کرده بودند به مجلس نرفت؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه برجام نداشتیم به ولله الان مشکل قعطی برق نداشتیم
مقصر آقای روحانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مقصر این دولته که رفته پالرمو رو امضا و اجرا میکنه، به عقب برگردیم کاش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
تنها علت قطع برق توسط این دولت ایجاد نارضایتی در مردم قبل از انتخابات است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
قطعی برق کار سیاسی هست
وقت پخش مستند انتخاباتی کاندید انقلابی برق قطع خواهد شد
یا وقت مناظره
دولت روحانی باید پاسخگو باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دقیقا سیاسیت
اون آقاهه امروز شبکه خبر گفت این مساله تا یک ماه آینده بر طرف میشه
(یعنی انتخابات رو که رد بدیم دیگه مشکل برق نداریم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۱۴:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام یه بار رفته بودم بلوچستان پاکستان چون مرز نشین هستیم وقتی رفته بودم اونجا توی شهر مرزی نزدیک مرز ایران تو هر خونه دو الی سه تا کابل برق وجود داشت وقتی ازشون پرسیدم این همه کابل برای چی هست گفتند برق مفت از ایران میاد و ما استفاده میکنیم و وقتی امروز در هوای پنجاه درجه ظهر برقا رفتند یاد اون برقهای صادراتی مفت و مجانی افتادم که مردم ایران باید زجر بکشن تا همسایه‌ها راحت زندگی کنند که مثلا بهمون بگن قدرت منطقه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
به جای صادر کردن نفت و گاز برق تولید کنید از پنل های خورشیدی استفاده کنید از توربین بادی استفاده کنید اینقدر هم سخنرانی الکی نکنید..... مریض داریم بیمار داریم امتحان داریم کلاس داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا اینترنت گوشی انقدر کند میشه وقتی برق میره ! کلا آنتن اینترنت همش میره و میاد زندگی در ایران میره سمت زندگی انسانهای اولیه
France
متخصص
۱۵:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
متاسفانه دكل هاي مخابراتي محله شما هم خاموش ميشه و انتن رو از چند محله اون طرف تر دريافت ميكني
Iran (Islamic Republic of)
وطن پرست
۱۴:۱۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دولت داره رمز ارز استخراج میکنه با برق یارانه ای مردم .مردم بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
خوب معلومه آمریکای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
خدایا مسئولین خوب نصیبمون کن. خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
امروز میخواهیم فوتبال ببینیم خواهشا به مسئولا بگین زمان پخش فوتبال برق منطقه مارو قطع نکنن تا ما بهشون رای بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
من که توی ترس هستم که کی قراره برق قطع بشه و کی قراره بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
به خاطر استخراج رمز ارز توسط آقایان،ملت باید قطعی برق را تحمل کنند
شما یادتان نمی اید قطع برق مداوم و بدون برنامه بود ما کاری کردیم که مردم خواسته شان این شده که قطعی بر ق منظم وطبق جدول معین باشد
(در حالیکه اکثر جاهای دنیا به خاطر نیم ساعت قطعی برق
از مردم معذرت خواهی میکنند وبعضا خسارت هم میدهند)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
رمز ارزها و نیروگاههای آبی رو بهانه کردند ولی کیه ندونه دولتی که خلق نقدینگی بی حساب کتاب کرده و تورم رو وحشتناک بالا برده ولی از این نقدینگی برای تولید استفاده نکرده و برای نگهداری و گسترش صنایع از جمله صنعت برق کاری نکرده مسئول تمام این خرابکاریهاست. توجیهات اینها توهین به شعور مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مقصر همه کارها از جمله قطع برق مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مقصر مردمن فقط ؟سیستم تحویه عتیقه.شبکه فرسوده.درست نکردن نیروگاه.صادرات برق.فقط ما درست مصرف کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
سر امتحان یا کلاس انلاین برق بره جواب اون استاید گران‌قدر چی بگیم
بگیم هم میگن به ما ربطي نداره
پروژه درسی که‌ روش باید کار کنيم چی تکمیل نشه به نظرتون بهشون بگیم برق رفته‌ قبول‌ میکنند
وزارت‌ علوم‌ گفته‌ جابجا بشید براي امتحانات مجازي که‌ بتونید امتحان بدید واقعا که‌ پيشنهاد هايي که‌ میدن عاليه ماشالله ماشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
پس این انرژی هسته ای که مردمو بدبخت کرده با این تحریماش به چه درد مردم میخوره!!این نیروگاهای اتمی چیزی جز بدبختی برای مردم نداره تعطیلش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
دلیل زیاد استفاده نکردن از نیروگاه هسته و افزایش ندادن تعداد نیروگاه ها برجامه مسخرس
گند کاری وزارت خارجه با برجام رو گردن نیروگاه هسته ای ننداز
درضمن انرژی هسته ای فقط حدود ۳درصد برق کل کشور رو تامین میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
قوه قضائیه ، بازرسی کل کشور لطفا" به این مسئله ورود پیدا کنید و مقصر اصلی را مشخص کنید این دولت راستگو نیست و حقیقت را نمیگوید ؛ مشکل کم آبی که تنها مربوط به امسال نیست این یکی ۲ سال اخیر است که به این مشکل برخورد کرده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
برین یقه خانم ابتکار رو بگیرین و راجع به معاهده پاریس ازش سوال کنین،و اینکه چرا نیروگاههای گازی بخش خصوصی رو به خاک سیاه کشوندن!اقا مگه این کشور قوه قضاییه نداره،مگه مجلس (شفاف)نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
ولی هنوزم نفهمیدید چرا فرزنداوری کم شده و جمعیت داره به سمت پیری حرکت میکنه؟ خب تا ابد نمیفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
لطفا به جای نصیحت مردم و گفتن کلمه تکراری و اعصاب داغون کنه "همکاری کنید" فکری به حال شبکه فرسوده توزیع برق که کلی تلفات برق داره و استخراج رمز ارز و صادرات بی منطقتون بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
پریشب تو منطقه ای که ما زندگی میکنیم و در چندین منطقه دیگه در شهر اهواز،،، قطعی چند ساعته برق داشتیم، تو هوای 45 درجه و هوای آلوده و گردوخاکی که حتی با وجود بسته بودن و کیپ بودن دروپنحره به راحتی استشمام میشد،،، بچه های من از ساعت 2ونیم شب تا 6ونیم صبح، عذاب کشیدن، مجبور شدم از برفک تو یخدان یخچال بریزم تو کاسه و بذارم دم دستم و هی به دست و پای بچه هام بکشم که کمی خنک بشن و کمتر عذاب بکشن،،، بماند حال خودم رو که مشکل تنفسی دارم و گرما باعث میشه به سختی نفس بکشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
یا خدااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
یا ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
شما عرب های اهواز و خوزستان واقعا صبورید . این همه تو جنگ برامون دفاع کردین حالا دستمزدتون اینه. خدا بتون صبربیشتر عنایت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
قدرت اول خاورمیانه پنج دقیقه برق مارو وصل میکنی ما بریم دوش بگیریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه نیروهای نظامی هم صد در صد تحت تسلط دولت کلید بودند به همین روزی انداخته بودشون که برق و گاز و اقتصاد و باقی چیزا رو انداخت. حالا برید به استادیوم و کنسرت و دوچرخه سواری رای بدید. هر چی میکشیم از دست شما بیسواداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
قدرت پوشالی خاورمیانه
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
همانطور که در درجه ی دوم ، متعهد به تامین برق مراکز استخراج رمز ارز هستید ، باید در درجه اول متعهد به تامین برق منازل و مناطق مسکونی و درمانی باشید !
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۳:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
ما هم قطعی برق به صورت نامنظم و طولانی مدت داریم
دیروز هم قطعی برق داشتیم هم اینترنت در سطح مرگ قطع و وصل میشد
بقیه روزها رو خدا به خیر بگذرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
میگن تااخر تابستون اوضاع همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
عجبببب تو ایران دنبال مقصرررر!!!؟؟؟ اینجا ایرانه کسی چیزی رو گردن نمیگیره هرگز این شعار ماست.گردن نمیگگگگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مقصر قطعی برق مسئولین و دولت است
Belgium
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
هوای خوزستان 50درجه برق قطع یشه گنجیشکی صداش در نمیاد....اما تهران فرق داره کلا نباید کسی بهشون بگه بالا چشاتون ابرو....استانهای سرد سیر کشور که ماشالا کم هم نیستن و حتی پنکه هم لازم ندارن اونا چرا انقد برق مصرف میکنن؟؟؟؟چه نیازی به اونهمه چراغونی و نورپردازی واسه سطح شهرهای بزرگه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۳:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دیروز تهران ۴۰ درجه بود .همه مناطق هم ۴ ساعت برق نداشتن.موبایل اینترنت هم قطع بود.خیالت راحت اینجام نمیزارن اب خوش از گلوت پایین بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز من در شهر سردسیر زندگی میکنم. علت مصرف زیاد برق اینجا در تابستان سفر(مهاجرت فصلی) مردم شهرهای گرم سیر هست.علاوه بر اینکه هموطنان شهر های جنوبی و مرکزی ایران باعث افزایش مصرف برق شدن، باعث افزایش کرونا هم خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
تهران33 درجه بود. کلا تهران فقط2ساعت گرمه اونم گرمای معمولی و بهاری. ولی اهواز و آبادان و کوت عبدالله دمای45تا55درجه یعنی داغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
کاملا به اهوازی ها و خوزستانی ها و بندری ها حق میدم.گرما یعنی اونجا. اما اینجا تهران الکی کولر میگیرن.دم غروب هوا خنک دما بین26تا28 یارو کولرگرفته. خب اهوازی ای که تو دمای 45درجه اس بنده خدا چیکار کنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز ناشناس 13:44 از شهر سردسیر اونطوری باشه در زمستان افت فشار گاز مقصر شما بودین که اومدین به شهرهای گرمسیر و از طرفی باعث اوج گرفتن کرونا شدین
روهوا نظر نده لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
توی این هشت سال چند تا نیروگاه بزرگ تولید برق از هسته ای،گازی ، نفتی و ... میساختید. مصرف برق طبیعیه که میره بالا، تجهیزات الکرونیکی زیاد میشن و حتی سیستم های سرمایشی و گرمایشی هم در حال برقی شدن بیشتر و زیادتر شدن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
پس کی معاهده پاریس رو عمل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
طبق معاهده پاریس که با بی فکری تمام امضا کردند حق ندارند بیش از حد مشخصی صنایع مثلا آلوده کننده از جمله همین برق رو توسعه بدند. اون به جای خود حتی برای نگهداری تاسیسات فعلی کاری نکردند. چه انتظاری دارید خوب معلومه باید همه رو بندازند گردن رمز ارزی که در بدترین حالت یک درصد مصرف برق هم نیست. این همه خلق نقدینگی معلوم نیست بجای تولید کجا اینا رو فرستادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
میگن به خاطر اینکه رفتن عوض توافق نامه پاریس شدن نیزوگله نساختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا چند روزه اینترنت گوشی ضعیف شده. اینم به بارندگی و برق ربط داره؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مسخرس دیگ تو قزوین شهر ما دیروز ۳ ساعت تمام برق قطع شد وقتی ام ک میاد ضعیفه و محافظ های وسایل برقی کار نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
یه ساعت خوبه که تو پنطقه ۴ تهران ۴ روزه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر برقمون قطعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
کشوری که نصف بیشترش بیابونه و کویر داغه چه نیازی باید به برق نیروگاه آبی داشته باشه. مسئولین محترم عرضه داشته باشین حداقل از این مزیت استفاده کنین. خودتون بلد نیستین از کشور دوست چین کمک بگیرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
انرژی تجدیدپذیر شعاری بیش نیست. اگه میدونستید قیمت تمام شده‌اش چه قدره قیدشو میزدید. کشوری که گاز داره نیازی به هیچکدوم نداره. هسته‌ای رو که میشه ازش برق زیادی تولید کرد به بهانه اینکه گاز و نفت زیادی دارید با برجام گرفتند. بعد برق نیروگاههای حرارتی رو به بهانه اینکه آلوده کنندس با معاهده پاریس گرفتند و فرستادندمون دنبال نخود سیاه (انرژی گرون قیمت و غیر دائمی تجدید پذیر‌) اونم در زمانیکه که نه تنها تحریمها رو برنداشتند با افزایش تحریمها استفاده از انرژیهای مثلا تجدیدپذیر رو پر هزینه تر کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
خوب اونهایی که مجاز مصرف می کنن برای رمزارز بالاخره برقو میخورن دیگه حالا پولشو میدن ولی درهرحال برق رو ضعیف می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
رمز ارز ک شوخی و بهانه س!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مشکل اصلی همین استخراج رمز ارز ها توسط آقا زاده هاست
به ما میگن استخراج نکنید حرامه خودشون دارن استخراج میکنن
مدیونی اگه قبول نکنی باشگاه جوانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
رمز ارزها آدرس غلطه. به آمار مصرف رمز ارزها و حداقل ظرفیت تولید برق کشور توجه کن متوجه میشی اینا همه بهانه است. آقازاده‌ها دلار و طلا دارند نیازی به این ارزها ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دیگه حتی لایق فحش دادن هم نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
همه ی دنیا دارن به ما و کارشناسا و مسئولین برقمون میخندن برق رو صادر میکنیم بعد باید بریم همین برقی رو که صادر کردیم همونو وارد کنیم واقعاً به اینا میگن کارشناس بقیه دارن اداشونو درمیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
خیلی وقته مضحکه دنیا شدیم
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوغانچی صالح
۱۲:۵۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اما برای داخل باید عذاب الهی را بکشند که شما ها مسئول کارهای کشور هستید کلبرق از نیروگاه ابی۱۲ درصد چرا باران بهانه میکنید بگوئید بعد کرونا گرانیها برجام این پروژه جدید هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
برید بابا دروغگوها دارید برا چینی ها ارز استخراج میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مشکل مملکت ما اینکه فقط چسبیدیم به تولید برق ابی در حالی که کشور ما تقریبا تمام کشور در بیشتر سال افتابی هست و میتونیم از انرژی پاک خورشید استفاده کنیم در منطق جنوب شرق کشور بادهای ۱۲۰ روزه میتویم توریبینهای زیادی نصب کنیم پس مقصر مدیریت ناقص کشور هست با توجه به اینکه انرژی هسته ای هم خطرناکه هم داری تشعشعات هسته ای هست و تجریه انفجار دو نیروگاه در شوروی و ژاپن بوده بهترین گزینه انرزی خورشیدی و بادی و گرما زمینی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
یادمه یه زمانی می‌گفتید هسته‌ای میخوایم چیکار وقتی اینهمه گاز داریم. بعد که هسته‌ای عملا شد ۶۰۰۰ سانتریفیوژ که ده برابر اون برای تولید اورانیوم نیروگاهی مثل بوشهر نیازه گفتید گاز آلوده کنندس غربیها بدشون میاد بریم تو معاهده پاریس یه مشت تعهد با کلاس بدیم و بریم سراغ انرژی تجدیدپذیر گرون قیمت و غیر دائمی و فعلا دارید روی همون پروپاگاندا راه میندازید. احتمالا بعدا همینم میگید توربین باد مسیر جریان باد رو به هم میزنه یا پنل خورشیدی نقشه جذب انرژی خورشید در سطح زمین رو مختل می‌کنه و برای محیط زیست ضرر داره و باید جلوش گرفته بشه. و آخر سر که بی برقی دائمی کل کشور رو گرفت میشینید یه نقشه میکشید خرابکاریهای خودتون بندازید گردن یه نفر دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
شما هم مثل بقیه کشورها رفتار کنید تا آمریکا هم کاری به کارتون نداشته باشه و مجبور نشید برای بقاتون کشور را بفروشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
افرین دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مشکل سیمان کردن قلب راکتور هسته ای اراک هست که می تونست چند صد مگاوات برق تولید کنه.
مشکل نساختن نیروگاه های هسته ای دو و سه بوشهر در هشت سال گذشته است که باید بر اساس جدول زمانی به فاصله ی هر چهار سال، افتتاح می شدند که نشدند.
هر سال با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از وسایل برقی مصرف برق زیاد می شد و در قانون توسعه هم باید به همون نسبت نیروگاه ها توسعه پیدا می کردند که نکردند. حالا نتیجه کارها داره معلوم می شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
استاد خونه خودت رو نسوزون بله درست میگی ولی برعکس میگی مرد حسابی پارسال قبل از کرونا تمام کارخونه جان صنایع کوچیک و بزرگ فعال بودن اینجوری برق قطع نمیشد رشد اقتصادی که نداشتیم همون چهار تا شرکتا و صنایعهم که تعطیل شدن پس مصرف انرژی ندارن هنوزم که کولرا شروع ب کار نکردن خیلی از مشاغل هم که نابود شدن پس کدوم رشد مصرفه برق رو میگی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اونو با برجام ازمون گرفتند. نیروگاههای برق حرارتی رو هم با معاهده پاریس. الانم میگند برید دنبال انرژی خورشیدی (نخود سیاه) که هم گرونه هم دائمی نیست. اونم بعدا به یه بهانه‌ای ازمون میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اي قدرت اول منطقه و جهان
اي سازنده موشك و پهپاد
اي سازنده واكسن كرونا
اي پيشرو در صنعت و علم
اي مديران جهاني
اي دارننده انرژي هسته اي و نيروگاه
خواهش مي كنم برق ما را قطع نكنيد
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۰۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اره بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
آن وقتی که به این مدیران چشم بسته رای می دادیم اینجارانخوانده بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
انرژی هسته‌ای رو که همین شما با برجام گرفتید. نیروگاه حرارتی رو هم که با امضای معاهده پاریس گرفتید. مدیر و دانشمندان رو هم که یا فراری دادید یا جاسوس آژانس آوردید ترور کردند. مونده همین نظامی از بینش ببرید تا ببینیم دیگه میخوایید گندکاریهاتونو گردن کی بندازید. اگه شما تو این کشور نبودید ایران بهشت بود. انشالله عاقبت به خیر نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
ای لبه تکنولوژی ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
احسنت به ناشناس ۱۴:۳۰ ؛ البته اگر اصلاح طلبان خدای ناکرده باز برمسند قدرت باشند قدرت نظامیمان رانیز نابود میکنند و کشور را تحویل غربیها میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
خانم ابتکار ک فرقcoو co2رو نمیدونه واس ما رفته قرارداد امضا کرده(ننگ بر مسئولین بی کفایت)،و این قطعی دست گلی دیگر از دولت بی تدبیری و ناامیدی هستش،وقتی ابتکار بی سواد بره امضا کنه و جهانگیری دستور اجرا بده این میشه وضع مملکت،ایرانی ک خودش منبع انرژیه باید برقش قطع بشه حالا هم ک لا پررویی تمام امسال دهباشی های بی سواد میندازن گردن قرارداد چین (چرا تموم نمیشید شماهاااااااا)خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۲:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مقصر من هستم که با کامپیوتر ارز دیجیتال استخراج میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۲:۴۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
خانم ابتکار سر پل صراط میبینمت با اون خودکاری که معاهده پاریس رو امضا کردی
ملت اینا با این قطعی ها میخوان کاری کنن دلسرد بشیم و رای ندیم
دولت درستی انتخاب کنید تا کشور پیشرفت کنه
گول اینترنت و حجاب آزاد و بورس سبز و دیوار تو پیاده رو رو نخورید دوباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مقصر کلید دزد
۱۲
آخرین اخبار