رئیس سازمان ملی استاندارد:

کیفیت و اعتبار کالا‌های ایرانی در داخل و خارج افزایش یابد

رئیس سازمان ملی استاندارد در قزوین گفت: تلاش می‌کنیم با ارتقای کیفیت، اعتبار کالا‌های ایرانی در داخل و خارج افزایش یابد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد در دیدار با جمالی پور استاندار قزوین گفت: سلامت و ایمنی جامعه برای این دستگاه یک اصل خدشه ناپذیر است، اما در کنار آن حمایت از تولید و رونق را نیز جزو وظایف اصلی خود می‌دانیم.

او  افزود: سازمان ملی استاندارد خود را در کنار صنایع و نه مقابل آن‌ها می‌بیند و تلاش می‌کنیم با ارتقای کیفیت اعتبار کالا‌های ایرانی در داخل و خارج افزایش یابد.

شریعتی گفت: تلاش ما با توجه به سیاست‌های کلی نظام و دولت و نام گذاری سال‌های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب این است که در رونق و جهش تولید اثرگذار باشیم البته سلامت و ایمنی و حفظ اعتبار برند ایرانی از اصولی است که به آن‌ها نیز به شکل توأمان توجه جدی داریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در کمک به تولید باید همه دستگاه‌ها منسجم عمل کنند چرا که فعالیت جزیره‌ای در این بخش اثربخش نیست، گفت: استاندارد با تلاش و همراهی سایر دستگاه‌ها می‌کوشد تا خدمتگذار خوبی برای تولید و رونق این حوزه باشد.

شریعتی گفت: سازمان ملی استاندارد از دستگاه‌هایی است که در تولید، تجارت و صادرات نقش غیرقابل انکاری دارد و می‌تواند تسهیل گر باشد.

وی افزود: قزوین جزو استان‌های مهم صنعتی کشور به شمار می‌رود و به علت نزدیکی به تهران از جذابیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: انتظارات استاندار قزوین از تقویت نیروی انسانی اداره کل استاندارد با توجه به صنعتی بودن این استان و تعداد و تنوع بالای واحد‌های تولیدی مشمول استاندارد اجباری در آن و حجم بالای کار‌ها به جاست و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: معتقدیم که مدیران باید در استخدام نیرو‌های انسانی مورد نظر خود نقش داشته باشند و این موضوع در کارایی و کارآمدی سازمان‌ها و دستگاه‌ها تاثیرگذار است که متاسفانه کم توجهی به این موضوع موجب کم شدن کیفیت در کار‌ها شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد سپس با کارمندان اداره کل استاندار استان دیدار کرد و گفت: اراده کشور بر این است که دانش بنیان شود و از تک محصولی خارج شود چراکه اگر فقط به به نفت وابسته باشد در اقتصاد شکست خواهد خورد.

شریعتی با بیان اینکه باید چرخه تولید بر پایه استاندارد باشد، افزود: هرچه کشوری که از درآمد نفتی و تک محصولی خارج شود و به صادرات روی بیاورد سازمان استاندارد آن مقبول‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید آزمایشگاه‌ها و تصدی گری‌ها به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: در برخی از سازمان‌ها هدر رفت منابع را داریم و افزایش هزینه‌ها باعث این هدرفت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.