مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین از استاندارد سازی مدارس استان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جوانبخت مدیر کل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: مطابق با وضعیت کرونا تاکنون فعالیت‌های خوبی در این اداره کل صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به ۳ پویش مردمی با کمک خیران اشاره کرد.

جوانبخت افزود: پویش اول در ماه محرم با ساخت دو مدرسه در کوهین و آوج با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هشتاد میلیون تومان انجام شد.

او اضافه کرد: در پویش «من مادرم بچه‌های ایران فرزند من» هم با مشارکت بیش از ۱۹ هزار دانش آموز، در حدود ۱۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد و با کمک خیران ۱۱ مدرسه ۵۶ کلاسه در دست ساخت است.

جوانبخت افزود: در پویش آجر‌های مهربانی که از ماه رمضان آغاز شده، تا کنون ۱۰ میلیون تومان با کمک ۳ هزار دانش آموز جمع آوری شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استا قزوین همچنین به آخرین آمار مدارس تخریبی در استان اشاره کرد و افزود: در استان قزوین ۴۰ مدرسه تخریبی هستند و ۱۰۰ مدرسه نیز برای بازسازی به حداقل ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

او افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ استاندارسازی مدارس استان قزوین به اتمام می‌رسد.

جوانبخت با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ استاندارسازی مدارس استان قزوین به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: در استان قزوین تا به امروز سیستم گرمایشی چهار هزار و ۷۵۶ کلاس، استانداردسازی شده است.

او افزود: تا پایان سال سیستم گرمایشی ۸۰۳ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان استانداردسازی می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۲۷۳ مدرسه تحویل داده شده است و تا پایان سال ۳۳ مدرسه با ۱۶۷ کلاس درس تحویل داده می‌شود.

جوانبخت در ادامه افزود: استان قزوین نیازمند احداث ۷۵ مدرسه نوساز است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.