پهلوانی گفت: ما ۵۴ سال است که عضو سازمان بین المللی آسیایی در حوزه بهره وری هستیم  اما باید اعلام کنیم که ۳۰ سال است که در این موضوع تاخیر داشته ایم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره‌وری در مراسم گرامیداشت روز ملی بهره وری با بیان اینکه موضوع بهره وری سال هاست که برای ما مفهوم پیدا کرده است، گفت:  بهره وری در کشور ما همیشه یک موضوع مهم و با اولویت بوده و همواره به مدیران ارشد و مقاماتی که در موقعیت های بالاتر قرار دارند اعلام کرده ایم که موضوع بهره وری را در نظام اداری خود در دستور کار قرار دهند.

پهلوانی توضیح داد:  نسبت به موضوع بهره وری  برخی از  مدیران  این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار می دهند، اما باید اعلام کنیم که باید در کل نظام اداری وظیفه بهره وری برای همه مدیران کشور در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری اظهار کرد: از یک سازمان حاکمیتی که وظیفه سیاست گذاری دارد انتظار داریم که موضوع بهره‌وری را هم برعهده بگیرد  این موضوع باید توسط مسئولان  اداری انجام شود.

پهلوانی بیان کرد: نگاه‌های مدیریت ما نشانگر تاخیر نگاشت نهادی است، ارزیابی ها نشان می دهد که در نگاشت برنامه ای که پیش از آن ضعف داشتیم مشکلات بر طرف شده اما ما هم اکنون  ضعف در نگاشت نهادی داریم و خوشبختامه می توانیم  با توصیه و احکامی که گذاشته‌ایم این موضوع را حل کنیم.

او گفت: ما ۵۴ سال است که عضو سازمان بین المللی آسیایی در حوزه بهره وری هستبم  اما باید اعلام کنیم که ۳۰ سال است که در این موضوع تاخیر داشته ایم.

پهلوانی اظهار کرد: کشور ژاپن و کره ساختار بهره‌وری را از دهه‌های پیش انجام داده‌اند اما در سال ۱۳۷۱ بعد از ۳۰ سال عضو آسیایی بودن آن را انجام داده یک خسران بزرگی است که باید جبران شود و برای جبران آن نیازمند ایجاد نهضت های بهره‌وری هستیم.

پهلوانی توضیح داد: سازمان بهره‌وری در سال ۱۳۹۷ گام به گام با پیگیری جدی که داشت توانست این موضوع را تا حدودی به مرحله اجرایی برساند به طوری که  روز گذشته ۱۴ سند مهم در این زمینه را تهیه کرده ایم و توانستیم راهکارهای ارتقاء بهره‌وری و زیرشاخه های  بهره وری  در سایر خدمات را ارائه کنیم.

رئیس سازمان بهره وری با بیان اینکه شرکت راه‌آهن در موضوع بهره وری و اعتقاد در مدیریت را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: خوشبختانه شرکت راه‌آهن از همه ظرفیت‌ها در این بخش استفاده کرده و در قالب کارگروه‌ها و با استفاده از تجربیات پیشکسوتان اقدامات ارزشمندی را در حوزه بهره‌وری انجام دهد‌.

پهلوانی  گفت: در اصول بهره وری استفاده بهینه از منابع بسیار مهم است. ما پیشنهاد می‌کنیم اقداماتی که شرکت راه‌آهن در حوزه بهره‌وری انجام داده است. الگوی مناسبی هم برای بخش حمل و نقل هوایی باشد. عملیاتی کردن طرح نشانه بهره وری در سطح بالا را در دستور کار خود قرار داده ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار