دبیر ستاد مقابله با کرونا در بوشهر گفت: با توجه به مشاهده ویروس کرونای آفریقایی در پارسیان، راهکار‌های لازم برای پیشگیری در عسلویه تدوین شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا از نوع هندی و آفریقایی در برخی از استان‌ها، بیان کرد: برای کنترل این ویروس همه تدابیر لازم اندیشیده شده و با توجه به مشاهده ویروس آفریقایی در شهرستان پارسیان استان هرمزگان در همجواری با عسلویه تمام راهکار‌های لازم برای جلوگیری از شیوع آن تدوین شده است.

او به آخرین رنگ بندی شیوع کرونا هم اشاره کرد و افزود: شهرستان‌های عسلویه و کنگان در وضعیت قرمز قرار گرفتند و محدودیت‌های لازم برای این شهرستان‌ها اعمال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین به شناسایی ۸ مورد ویروس جهش یافته هندی در بوشهر اشاره کرد و گفت: این ملوانان در کشتی قرنطینه و مداوا شدند و دو نفر از آنان بستری شده‌اند.

 کشمیری با اشاره به روند کاهشی بستری‌‍‌های کرونایی در دو هفته گذشته، ادامه داد: با گذشتن از موج چهارم ابتلا به بیماری کرونا روند بستری‌ها کاهشی شد و اکنون تعداد بستری‌ها با کاهش ۵۰ درصدی از ۴۹۰ نفر به ۲۴۲ نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید


او در همین حال از افزایش شناسایی مبتلایان خبر داد و عنوان کرد: با انجام تست‌های مختلف، تعداد مبتلایان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن ۱۳.۷ درصد در استان بوشهر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تاکنون بیش از ۴۱ هزار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند که نیمی از این رقم مربوط به دو ماه اخیر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.