شرکت سازنده جت های مافوق صوت Aerion منحل شد

گزارش‌ها حاکی از این است که شرکت سازنده جت‌های مافوق صوت بی صدا Aerion به طور ناگهانی منحل می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل انگجت، شرکت‌ها درمورد چالش‌های ساخت جت‌های مافوق صوت بی صدا در حال یادگیری هستند. در همین رابطه برخی منابع گزارش می‌دهند که شرکت سازنده جت‌های مافوق صوت Aerion به طور ناگهانی منحل می‌شود.

شرکت سازنده هواپیما‌های تجاری مافوق صوت بی صدای Aerion اعلام کرد که برای تامین بودجه در فضای مالی فعلی، مشکل دارد و با توجه به شرایط، مراحل مناسب را طی می‌کند.

این شرکت به عنوان اولین جت تجاری مافوق صوت با طراحی خصوصی، توجه خود را بر روی AS۲ متمرکز کرده بود. هدف از این کار، این بود که با سرعت بیش از ۱۰۰۰ مایل بر ساعت بدون سر و صدا، پرواز کند. این هواپیما قرار بود تا سال ۲۰۲۴ آماده شود و تا سال ۲۰۲۶ سرویس دهی را آغاز کند.

شرکت ایریون تعدادی شریک برجسته از جمله بوئینگ و جنرال الکتریک داشت و فرماندار فلوریدا را هنگامی که از برنامه خود برای ساخت کارخانه در فرودگاه بین المللی اورلاندو ملبورن رونمایی کرد، ستایش کرد.

شرکت سازنده جت های مافوق صوت Aerion منحل شد

هزینه های سرسام آور ساخت جت مافوق صوت

البته شرکت Aerion اعلام نکرد که پس از انحلال این شرکت، برای دارایی‌ های آن چه اتفاقی خواهد افتاد. همچنین این شرکت در اواخر آپریل به دنبال پیشرفت‌ های جدید بود. با این حال، منحل شدن شرکت ایریون اصلا تعجب آور نیست ، چون طراحی هواپیما ذاتا گران است و این موضوع مخصوصاً در مورد فناوری پیشرفته‌ای مانند این صادق است. شرکت Aerion اعلام کرد که تولید AS۲ به ۴ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

البته این پایان سفر هوایی مافوق صوت خصوصی نیست. استارتاپ Boom Supersonic هنوز در حال توسعه هواپیمای Overture خود ، با امید به انجام پرواز‌های مسافربری تا سال ۲۰۲۹ است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: جت شخصی ، جت مسافربری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار