مدیر توسعه صنعتی و فناوری گفت:حدود ٣٩تا ۴٠ درصد واحد‌های ما به دلیل کمبود نقدینگی دچار رکود و تعطیلی شدند. بخشی از آن هم به دلیل نبود بازار است. همچنین مبنای آن به عدم توانمندی اولیه که سرمایه گذار داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، لاهوتی مدیر توسعه صنعتی و فناوری درباره  تعطیلی بنگاه‌ها  گفت: واحد‌های ما برای فعالیت خود نیازمند موارد مختلفی هستند .یک بخش از آن زیرساختی و فیزیکی و بخشی از آن هم نرم افزاری است حمایت تایید باید در جایگاه دولت و جایگاه حاکمیت از واحد‌های صنعتی داشته باشیم که این واحد‌ها امکان فعالیت‌های  بهتر را داشته باشند.

او ادامه داد: بخشی از آن برمی گردد به توجه به حوزه ارتقا و فناروی این واحد‌ها توجه به حوزه افزایش مهارت‌های فنی نیروی انسانی مدیریت و موارد مربوط به توسعه بازار در داخل و خارج از کشور و درنهایت حوزه تامین مالی که مبنای اصلی تمام این فعالیت هاست.

اوبیان کرد:حدود ٣٩تا ۴٠ درصد واحد‌های ما به دلیل کمبود نقدینگی دچار رکود و تعطیلی شدند. بخشی از آن هم به دلیل نبود بازار است. همچنین مبنای آن به عدم توانمندی اولیه که سرمایه گذار داشته است.  نیاز داریم که یک فعالیتی درحوزه صلاحیت سنجی و اعطای رتبه به واحد‌هایی که قصد سرمایه گذار‌ی در ایجاد واحد صنعتی دارند داشته باشیم.

 لاهوتی افزود: تا بتوانیم گروهی را وارد سرمایه گذاری‌های صنعتی کنیم که توانمندی اولیه شأن به قدر کافی است و باید بالای ٧٠درصد توانمندی داشته باشند تا امکان وارد شدن به عرصه را داشته باشند. اگر این اتفاق نیفتند باز آن بر دوش نظام بانکی می‌افتد.

او گفت: در حال حاضر تعداد‌ی سرمایه گذاری در کشور داریم که بنا به دلایل مختلف دچار رکود یا تعطیلی شدند یادی تلاش مانرا بگذاریم تا بتوانیم بهره وری را افزایش دهیم ظرفیت‌های موجود را برای توسعه تولید و صنعت در کشور استفاده کنیم مدل احیا باید مشخص شود و بعد وارد مرحله پذیرش سرمایه گذاران جدید بشویم.

این مقام مسئول در پایان گفت: به لحاظ موارد قانونی که در کشور وجود دارد. صدور جواز تاسیس و سرمایه گذار در حوزه صنعت محدودیت ممنوعیتی ندارد.اگر طرح صنعتی توسط سرمایه گذار ارایه شود و تامین اقدامات اولیه مانند زمین و ساختمان که ٧٠درصد مواد اولیه تلقی می‌شود تامین شود ما بقیه برای تکمیل طرح و تامین سرمایه در گردش از سوی دولت حمایت می‌شود؛ و به عنوان تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
شعار مانع زادیی چی پس کسی گوش نمیده
آخرین اخبار