به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید باقری قائم مقام مدیرعامل سایپا با بیان اینکه سایپا به عنوان یک بنگاه تولیدی و یکی از دو خودروساز بزرگ کشور در حیطه اختیارات و وظایف خود برای تنظیم بازار تلاش کرده است، افزود: در سه ماه گذشته بیش از ۹۰ هزار خودرو تحویل مشتریان سایپا شده است و بیش از ۱۵۰ هزار نفر از هموطنان نیز در طرحهای فروش اینترنتی سایپا موفق به ثبتنام و پیش خرید خودرو شدهاند، پس ادعای برخی رسانهها مبنی بر عدم عرضه توسط خودروسازان و نیز عدم امکان ثبت نام اینترنتی (حداقل در خصوص گروه سایپا) صحت ندارد و ما در سایپا هر آنچه توان تولیدی داشتهایم به کار گرفتهایم و هرچه تولید کردهایم به مشتری تحویل دادهایم.
او ادامه داد: مجموع خودروهای تحویلی و ثبتنامی سایپا در سه ماه گذشته ۲۴۰ هزار خودرو بوده است که آمار قابل قبولی برای نقش آفرینی یک خودروساز در تنظیم بازار به حساب میآید.
باقری قیمتهای اعلام شده برای خودروها را هیجانی و غیرواقعی توصیف کرد و با بیان اینکه معاملهای با این قیمتها در بازار اتفاق نمیافتد، افزود: قیمت سازی هدفمند در سایتهای خرید خودرو توسط عدهای خاص با هدف ایجاد وسوسه در مصرفکنندگان برای فروش خودرو خود به دلیل ایجاد پتانسیل کسب سود چند ده میلیونی، در کنار فضاسازیهای رسانهای افرادی که نفعشان در واردات خودرو و تضعیف صنعت خودرو کشور است، باعث شده است افزایش قیمتها در بازار آزاد (حتی برای خودروی پراید که تولیدش متوقف شده و ماههاست به فروش نمیرسد) به دروغ به خودروساز نسبت داده و یک فضای سنگین و تصنعی بر علیه تولیدکننده ایجاد شود.
او با بیان اینکه رهنمود اخیر رهبر معظم انقلاب در ممنوعیت واردات خودرو به عنوان یک خطمشی صحیح و اصولی بیانگر نگاه متعالی معظمله به تقویت صنعت داخلی است که باید سرلوحه اظهارات و اقدامات نهادها و سازمانهای متولی و مرتبط با صنعت خودرو قرار گیرد، افزود: با تاکید مدیریت ارشد گروه سایپا مبنی بر طراحی به روز و مدرن محصولات جدید این گروه، رشد بسیار خوبی را در حوزه افزایش کیفیت و شاخصههای روزآمدی شاهدیم و امسال حداقل سه محصول جدید سایپا به بازار عرضه خواهد شد.
انتهای پیام/