«ایران قوی»، شعار مورد اتفاق ملی است، فارغ از اینکه افراد دارای کدام گرایش سیاسی و فکری باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  «قدرتمندی و پیشرفت» در دنیایی انباشته از رقابت، دل‌مشغولی بسیاری از ملت‌هاست. ملت رشید ما از این دل‌مشغولی استثنا نیست؛ به‌ویژه اینکه در تاریخ خود، همواره با دشمنان این اقتدار و پیشرفت درگیر بوده است.

«ایران قوی»، شعار مورد اتفاق ملی است، فارغ از اینکه افراد دارای کدام گرایش سیاسی و فکری باشند. اما با کدام راهبرد می‌شود ایران را قدرتمند‌تر، پیشرفته‌تر و آسیب‌ناپذیر‌تر کرد؟

پایه و مایه اقتدار و پیشرفت را نه می‌شود خرید و وارد کرد، و نه به سودای کسب منفعتی کوتاه، در بازار دیپلماسی و مذاکره فروخت. نگاه کوته‌بینانه به این واقعیت بود که موجب شد دکتر محمد مصدق در بحبوحه نهضت ملی شدن نفت، تصور کند می‌توان به واسطه مذاکره با دولت آمریکا، نفت ایران را از دست‌درازی انگلیس مصون داشت.


بیشتر بخوانید



اما پیشرفت، موضوعی درون‌زا برای هر ملتی است؛ و لازمه و ضمانت آن، قوی شدن است. با این منطق، باید منابع اقتدار و پیشرفت را در داخل تولید کرد و آنگاه با دست پر، وارد عرصه پررقابت جهانی شد.

ایران قوی؛ انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات آزمون بزرگ و متفاوت برای کشور

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده، ولی فقیه نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: انتخابات یک آزمون بزرگ و متفاوت برای کشور است و باید در این دوره از انتخابات هوشیار باشیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به نزدیک بودن زمان انتخابات رئیس جمهوری بر حضور مردم در انتخابات تاکید کرد و اظهار داشت: دشمن به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در کشور است و باید با این توطئه دشمن مقابله کرد.

او افزود: انتخابات آزمون بزرگ و متفاوت برای کشور است و باید در این دوره از انتخابات هوشیار باشیم و حواسمان جمع باشد که درگیر شیطنت‌های دشمن نشویم.

ایران قوی؛ انتخابات ۱۴۰۰


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه برخی افراد با شیطنت‌های خاص و همچنین شعار‌های جدید به دنبال ضربه زدن به نظام هستند اضافه کرد: دنیای مستکبر و دنیای طاغوتی که در همه عرصه‌ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی در تلاش است، در این مقطع نیز آماده ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان است تا وحدت ملی را بشکند و انسجام درونی کشور را از بین ببرند.

او ادامه داد: دشمن در تلاش ایجاد فضای ناامیدی و تیره و تار و گسترش فضای مایوس در جامعه است که توصیه می‌شود، مردم مراقب فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمن باشند تا انسجام ملی نظام حفظ شود.

وقتی پای خط قرمز‌های امنیت و منافع ملی در میان است، باید قدرت داشت تا بتوان مقاومت کرد

مسیر کشور ما در زمینه «اقتدار و پیشرفت»، به برکت انقلاب اسلامی، مسیری رو به جلو بوده و البته در این مسیر، هر چند به موفقیت‌های خیره‌کننده جهانی دست یافته‌ایم، گاه با دست‌انداز‌ها و چالش‌هایی رو‌به‌رو شده‌ایم. اگر سنگ‌اندازی دشمنان در این مسیر طبیعی باشد، قصور و تقصیر‌های داخلی پذیرفتنی نیست.

ایران قوی؛ انتخابات ۱۴۰۰


راهبرد «ایران قوی»، نقشه راه پیشرفت است. حرکت بر مبنای این نقشه راه، مدیران تازه‌نفسی را می‌طلبد که دستگاه اجرایی را سکانداری کنند.

بیانات نوروزی رهبر انقلاب، نقشه راه کشور در پسِ یک دهه پرماجرا و سرشار از درس است؛ از جمله این فراز‌ها: «اقتصاد ما با ظرفیّت‌ها و قابلیّت‌هایی که دارد، می‌تواند یکی از شکوفاترین اقتصاد‌های منطقه و دنیا باشد. شرطش این است که یک مدیریّت قوی وجود داشته باشد... کارشناسان بانک جهانی می‌گویند که اقتصاد ایران در میان اقتصاد‌های برتر دنیا در رتبه هجدهم است؛ از ۲۰۰ و خُرده‌ای کشورِ دنیا. آن‌ها می‌گویند اگر از ظرفیّت‌های استفاده نشده استفاده بشود، اقتصاد ایران، شش رتبه بالاتر می‌آید و به رتبه دوازدهم می‌رسد...

کشوری با این خصوصیّات، اگر یک برنامه‌ریزی درست اقتصادی داشته باشد و یک مدیریّت قوی هم بالاسرش باشد، که این مدیریّت - که من حالا بعد در مسئله انتخابات اشاره خواهم کرد.

البتّه باید قوی و قادر بر حلّ مسائل باشد، مردمی باید باشد، ضدّ فساد باید باشد، می‌تواند به یک کشور پیشرفته اقتصادی تبدیل بشود و دیگر هیچ‌گونه ابزار تحریم در او اثر نکند... توصیه مؤکّد ما به مسئولان عزیز کشورمان - چه مسئولانی که الان سر کار هستند، چه آن‌هایی که بعداً خواهند آمد- این است که مسئله اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنند. اقتصاد کشور را معطّل و پا در هوا در انتظار تصمیم‌گیری دیگران قرار ندهند.

چهره های سرشناسی که در انتخابات ثبت نام کردند

انتخابات در واقع یک نوسازی در کشور است؛ وقتی انتخابات انجام می‌گیرد یعنی یک افراد تازه نَفَسی وارد میدان می‌شوند، و در دستگاه اجرای کشور یک نوسازی‌ای به‌وجود می‌آید. یک مجموعه تازه‌نَفَس و پُرانگیزه وارد کار می‌شوند، و این برای کشور خیلی چیز مبارک و خوبی است... کشور و ملّتی که می‌بیند دشمنی‌های دشمنان و زیاده‌خواهان و مستکبران را، راهکار و علاجش این است که خودش را قوی کند. این قوّت کشور و «ایران قوی» یک شعار عمومی است، این را همه قبول دارند. این قوّت را چه کسی به ایران می‌بخشد؟

ملّت؛ ملّت هستند که این قوّت را به کشور می‌بخشند و حضور ملّت و مشارکت‌شان هم مسلّماً در این قوّت ملّی تأثیر دارد.

ریاست‌جمهوری خیلی مسئله مهمّی است؛ مهم‌ترین و مؤثّرترین مدیریّت کشور، ریاست‌جمهوری است. هر کسی که به‌دنبال سعادت کشور است یک چنین رئیس‌جمهوری می‌خواهد: دارای مدیریّت و کفایت مدیریّت. باایمان؛ آدم بی‌ایمان کشور را، منافع کشور را، مردم را یک وقتی می‌فروشد. عدالت‌خواه، ضدّ فساد. دارای عملکرد انقلابی و جهادی. به توانمندی‌های داخل معتقد باشد».

ایران و ایرانی گوش به فرمان ولایت‌فقیه برای خلق حماسه‌ای دیگر

ایران و ایرانی با وجود همه سختی‌ها و چالش‌ها برای اقتدار و عزت ایران و ایرانی، گوش به فرمان ولایت‌فقیه پا به عرصه خلق حماسه‌ای دیگر می‌گذارد.

ایران قوی؛ انتخابات ۱۴۰۰

حضور مردم در انتخابات علاوه بر پس زدن دشمنان، قدرت چانه زنی نظام مقدس جمهوری اسلامی در جوامع بین المللی را تقویت می‌کند.

یکی از افتخارات نظام اسلامی از بدو تاسیس تا کنون دخالت مردم در تعیین سرنوشت کشور با استفاده از انتخابات است و به برکت این نظام زمینه‌ای فراهم شده که مردم خودشان مسوولان را انتخاب کنند و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای امنیت کشور را افزایش می‌دهد و یکی از نکات مایوس کننده دشمنان است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار