سرپرست اکیپ امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: پیگیری‌های لازم برای مسیر ناایمن صعود در کوه صفه انجام شده و در هفته‌های آینده اجرا می‌شود‌.

محمدرضا صفدریان سرپرست اکیپ امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در انتهای مسیر آبشار کوه صفه، تخته سنگی عظیم و شکافدار وجود دارد که از دید کوه پیمایان، سنگی خطرناک است که به ایمن‌سازی نیاز دارد؛ بنابراین نامه نگاری‌ها و بازدید‌های لازم برای بررسی موضوع انجام شده است.

او تاکید کرد: پیش از این هم چند مورد وجود داشت که به سرعت پاکسازی و یا تثبیت شدند، اما این سنگ با توجه به وزن و قطر زیادش به راه حلی اساسی و علمی نیازمند است، در طرح ایمن سازی، باید بدون آسیب وارد شدن به دامنه کوه و به کارگیری بهترین روش، به جمع بندی نهایی رسیده و طرحی که بیشترین رأی را بیاورد، به سرعت اجرا می‌شود.

سرپرست اکیپ امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان توضیح داد: مسئول و مجری طرح ایمن سازی، مدیریت مجموعه صفه و شهرداری منطقه پنج است و باید در کنار پیمان‌کار اجرایی، آتش نشانی ایمن سازی‌های لازم را انجام دهد. درحال حاضر نقاط دیگری هم در کوه صفه وجود دارد که به تثبیت و ایمن سازی نیاز دارند و به زودی برای آن مناطق هم تدبیری اندیشیده می‌شود.

صفدریان گفت: فرض را براین می‌گذاریم که همین امروز آتش نشانی وارد عمل شود و با تجهیزات هیدرولیک خود سنگ را رها و پاکسازی کند، درواقع احساسی و سریع عمل کردن باعث می‌شود، در محل ریزش و پاکسازی سنگ، چند نقطه دیگر را هم سست کنیم و باعث ریزش آن‌ها شویم. رسیدگی به این موارد، دغدغه خود ما نیز هم هست و تا زمانی که آتش‌نشانی در این کوه فعالیت می‌کند، از هیچ تلاشی و فعالیتی دریغ نخواهد کرد.

او با بیان اینکه بستن موقتی مسیر مجاور سنگ آبشار تا زمان رفع مشکل نهایی عنوان کرد: بستن مسیر کناری باعث می‌شود کوه پیمایان، به مسیر‌های نا ایمن کشیده شوند، درواقع خودمان باعث می‌شویم با به خطر انداختن جان مردم آن‌ها را به مسیر‌های بیراهه که هزاران بار خطرش از احتمال ریزش بیشتر است، هدایت کنیم و اگر مسیری جایگزین وجود داشت، حتما به شهروندان معرفی می‌کردیم.

او افزود: اکیپ‌های گشت کوهستان، سه روز در هفته وضعیت کوه صفه را بررسی و پایش می‌کنند، همچنین در مواردی کوهنوردان، با ارسال عکس و محل دقیقی که نیاز به ایمن‌سازی دارد، ما را از وضعیت سنگ‌ها مطلع می‌کنند.

صفدریان در پایان عنوان کرد: تا الان حدود هفتاد تابلوی هشدار و جهت دهنده با همکاری شهرداری منطقه پنج برای راهنمایی کوهنوردان نصب شده و درحال حاضر هم پیگیر احداث بالگردنشین- «هلی پد» - از هوانیروز و اورژانس هوایی، در کوه صفه برای نقاطی که امکان انتقال مصدوم زمان براست هستیم. علاوه براین برای مجهز شدن گروه‌های عملیاتی‌مان به هلی‌شات و پهپاد‌های تجسس با دوربین‌های مادون قرمز در تلاش هستیم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار