با امضاء توافقنامه شهرداری کلات و منابع طبیعی و آبخیز داری، پارک آبخیز در حوزه شهر کلات خراسان رضوی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن محمدزاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلات گفت: شیب‌های تند دامنه‌ها و حوزه آبخیز مشرف به  کلات باعث خسارت‌های جانی و مالی فراوانی به مردم و تأسیسات شهری به هنگام سیل می شود.

او افزود:علی رغم اجرای پروژه‌های متعدد مکانیکی و بیولوژیکی در حوزه شهری کلات بوسیله منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، لزوما برای اجرای پروژه‌های بیشتر آبخیزداری در آن حوزه، ساخت  پارک آبخیز اجتناب ناپذیر بود به همین جهت و با همکاری شهرداری و شورای شهر کلات اقدام به ساخت  پارک آبخیز گردید و در همین رابطه توافقنامه‌ای هم به امضاء طرفین رسید.

محمدزاده بیان کرد: بر اساس این توافقنامه، المان‌های متعدد ویژه پارک آبخیز از جمله ایجاد آبشار، احداث چکدم‌های مختلف و متنوع مناسب با قابلیت و استعداد طبیعی حوزه، تراس بندی و کاشت گونه‌های درختی، و درختچه‌های بومی سازگار با اقلیم کلات با هدف بهره گیری از ظرفیت حوزه آبخیز در توسعه بوم گردشگری و طبیعت گردی طراحی و ساخته می شود.

این مسئول ادامه داد: فعال سازی پارک‌های آبخیز باعث کنترل سیلاب‌های شهری و توسعه تفرجگاه‌های طبیعی پیرامون مراکز جمعیت روستایی و شهری نیز می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات تاکید کرد: ۳ هزار هکتار از حوزه شهری کلات برای ساخت پارک آبخیز اختصاص یافته که در یک بازه زمانی ۵ ساله اجرا گردد.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.