سرمست گفت:نقض شیوه نامه های بهداشتی به منزله تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و قابلیت برخورد قانونی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست،استاندار قم روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق تصمیم این ستاد برنامه تبلیغات کاندیداها در فضا‌های رو باز نیز تابع شرایط کرونایی  است.

او با اشاره به‌تصویب دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی به ویژه انتخابات ریاست جمهوری گفت: بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اجتماعات انتخاباتی درحداقل خود برگزار می شود و برگزاری تجمع‌ها در فضای بسته نیز ممنوع است.

سرمست ادامه داد: سیاست کلی این است که در دوران تبلیغات انتخاباتی، اجتماعات حداقلی و تبلیغات نیز حداکثری باشد و از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی هم بیشترین استفاده صورت گیرد، و فرصت‌های برابر و گسترده‌ای در اختیار کاندیدا‌ها قرار بگیرد.

او گفت: کاندیدا‌ها و مسئولان ستاد‌های مرکزی و استانی آنان در قبال شیوه نامه های بهداشتی مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

استاندار قم تصریح کرد: نقض دستورالعمل های بهداشتی به منزله تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و قابلیت برخورد قانونی دارد.

او افزود: برای بالابردن مشارکت مردم، علاوه بر اطلاع رسانی صدا و سیما و فضای مجازی از نظر زمان رای گیری نیز ساعت‌های رای گیری افزایش پیدا خواهد کرد و در شعبه‌های اخذ رای تمهید‌اتی فراهم خواهد شد که فاصله گذاری اجتماعی و در عین حال رعایت موارد بهداشتی به حداکثر برسد.

سرمست همچنین با اشاره به انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: در مورد تبلیغات انتخابات شورا‌ها نیز قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا تصمیم می‌گیرد و مقررات را ابلاغ می‌کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار