رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: میزان گندم خریداری شده تاکنون یک میلیون و ۶۰ تن بوده است و خرید این محصول در استان ادامه دارد.

خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه کلیه مزارع گندم دیم استان دچار خسارت خشکسالی شدند، گفت: میزان گندم خریداری شده تاکنون یک میلیون و ۶۰ تن بوده و خرید این محصول ادامه  دارد.

او ارقام کشت شده گندم  در خوزستان را چمران۲، مهرگان، خلیل، برات، سارنگ، شوش، کریم کوهدشت، سیروان، شبرنگ، بهرنگ و تیرگان عنوان کرد و افزود: از آنجایی که برداشت این محصول هنوز ادامه دارد، امیدواریم نسبت به پارسال کاهش تولید نداشته باشیم.

امیری زاده اظهار داشت: بیشترین میزان خرید گندم در شهر‌های شوش، شوشتر و اهواز بوده است و با توجه به وقوع پدیده خشکسالی در خوزستان و کمبود بارندگی، مزارع دیم و بخشی از مزارع آبی دچار خسارت شدند.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: افزایش نهاده‌های کشاورزی در سال زراعی جاری، کشاورزان استان را در وضعیت بغرنجی قرار داده بود و با این وجود مجموعه جهاد کشاورزی و مدیران اجرایی استان تلاش کردند سطح زیرکشت گندم در استان کاهش نیابد که این چنین نیز شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.