مدیر جهاد کشاورزی امیدیه گفت: عملیات برداشت کلزا و گندم پاییزه از سطح ۲۲ هکتار از اراضی این شهرستان ادامه دارد.

سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به کشت محصولات پاییزه کلزا و گندم در ۲۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان گفت: در ۲۱ هکتار از اراضی گندم کشت شد که عملیات برداشت آن‌ها از ۲۱ فروردین ماه امسال آغاز شده است.

او با بیان اینکه از ۲۱ هزار هکتار گندم کشت شده از نوع چمران و مهرگان، ۱۴ هزار هکتار آبی ۷ هزار هکتار به صورت دیم کشت شده است، افزود: تاکنون ۳۲ هزار و ۵۶۱ تن گندم و یک هزار و ۲۰۰ تن کلزا با سوی مراکز خرید فعال در این شهرستان خریداری شده است.

علوی فرد شرایط مطلوب میانگین عملکرد این محصول در شهرستان در کشت آبی را ۳ تن در هر هکتار، در کشت دیم ۱.۵ تن در هکتار و در کلزا ۲ تن در هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: تا کنون حدود ۷۰ درصد از محصول گندم و کلزا در امیدیه برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی امیدیه به انجام برداشت محصولات به وسیله ۴ دستگاه کمباین بومی و ۶۰ دستگاه کمباین غیربومی اشاره و بیان کرد: پیش بینی می‌شود عملیات برداشت تا پایان اردیبهشت ماه ادامه یابد و از سطح زیر کشت گندم در این شهرستان بیش از ۴۰ هزار تن و کلزا یک هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.