سالمندان ۷۰ سال به بالا در هرمزگان از امروز شنبه یکم خردادماه علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شهرستان ها و روستاها قبل از واکسیناسیون با سالمندان تماس گرفته می شودو زمان و مکان مراجعه به آنها اعلام می شود.

فاطمه نوروزیان افزود: در شهرستان بندرعباس مرکز استان نیز روز شنبه درباره نحوه دریافت واکسن اطلاع رسانی می شود و به احتمال زیاد در دو مرکز تجمیعی این واکسن ترزیق می شود.

او گفت: اگر (افراد بالای ۷۵ سال)  تاکنون پیامک واکسیناسیون را دریافت نکردند یا با آنان تماس گرفته نشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ضمن اعلام مشخصات، کد ملی و شماره تماس ثبت نام کنند.


بیشتر بخوانید

مراکز واکسیناسیون کرونا در هرمزگان


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره واکسن های کرونا گفت: واکسن های موجود از نوع سینوفارم چینی و اسپوتنیک چینی و استرانزاکا و هندی هستند که همگی ایمنی بالایی دارند و عوارض جدی و شدیدی از این نوع واکسن ها تاکنون گزارشی نشده است.

نوروزیان افزود: همه این واکسن ها ایمنی بالایی در بدن ایجاد می کند و مانع از بستری و جان باختن بیماران کرونایی می شود و تنها عوار خفیف مانند تهوع و خارش در محل واکسن  در همان روزهای ابتدایی تزریق است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.