معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت:ایران رتبه ۱۴ را در پِژوهش علمی دنیا دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،غلامحسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در بازدید از دانشگاه فناوری نوین آمل تعداد مقالات پژوهشی کشور را ۷۰ هزار مقاله خواند و گفت: ایران رتبه ۱۴ را در پِژوهش علمی دنیا دارد که سه سال پیش رتبه هجدهم را داشته ایم.

او افزود: اعتبارات پژوهشی که در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان، هشت دهم بودجه ملی کشور را تشکیل می‌دهد که در مجموع اعتبار خوبی است.

رحیمی شعرباف با بیان اینکه افزایش یک تا یک دوم بودجه تحقیقاتی کشور می‌تواند امکان جذب بالایی داشته باشد، گفت: اعتبارات امسال در مقایسه با پارسال افزایش کمی داشتند هر چند اعتباراتی برای تحقیقات و توسعه فناوری داریم که در این بودجه نیامده است.

او افزود: با وجودی که دولت،مجلس و روند عمومی کشور حمایت از توسعه فناوی و بخصوص فناوری‌های که معطوف به تولید است با زیرساخت‌هایی که فراهم شده امکان جذب بیشتر از بودجه وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از ثبت ۷۰ هزار مقاله در سال ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: از نظر اطلاعات مقاله رتبه ۱۵ دنیا را داریم که در سه چهار سال اخیر رتبه ثابت مانده است.

رحیمی شعرباف افزود: هرچقدر رتبه پایین‌تر شود ما با برجسته‌ترین دانشمندان دنیا رقابت می‌کنیم، درحوزه مهندسی رتبه ۱۲ و برخی زمینه زیر ۱۰ را قرار داریم.

او با تاکید اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت ماموریت گرایی بروند، گفت: باید رشته‌ها با توجه به نیاز استان بوده و همه شهر‌ها مرکز نوآوری و رشد داشته باشند.

رحیمی شعرباف دانشگاه دامپزشکی فناوری نوین را از دانشگاه‌های قدیمی و یکی از بهترین دانشگاه‌های شمال کشور دانست و افزود: اعتبارات عمرانی آن در بودجه در نظر گرفته شده و مجلس نیز ۲۶۰ میلیارد برای تجهیزات دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در نظر گرفته که دانشگاه‌های تازه تاسیس در اولویت در تامین تجهیزات خواهند بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار