معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد گفت: در راستای اجرای طرح سه شنبه بدون خودرو در خیابان ملت اصلاحاتی از جمله تغییر ایستگاه‌های اتوبوس انجام پذیرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالصادق نجفی معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد در جلسه بررسی مشکلات طرح سه‌شنبه بدون خودرو اظهارداشت: نحوه اجرای طرح توسط سازمان شهرداری‌های کشور ابلاغ شده بود که در یکی از خیابان‌های پرتردد شهر اجرا که فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی انجام شود.

او با اشاره به دلایل ایجاد ترافیک در شهر افزود: ترافیک به مسائل متعدد بستگی دارد که یکی از دلایل آن کاربری‌ها است در همین راستا خدمات و روان سازی ترافیک، براساس کاربری‌ها ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


نجفی اضافه کرد: استفاده مسئولان از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی و طی نمودن مسیر تا محل کار به صورت پیاده، نوعی فرهنگ‌سازی است تا مردم نیز از خودرو شخصی کمتر استفاده کنند.

او ادامه داد: در راستای اجرای طرح سه‌شنبه بدون خودرو در خیابان ملت اصلاحاتی انجام پذیرفت و سایر مشکلات امنیتی و اجتماعی را باید دستگاه‌های متولی پیگیری و رفع نمایند.

نجفی با اشاره به ایجاد معبر پیاده‌رو در شهر گفت: باید بخشی از محدوده قدیمی شهر به پیاده‌رو تبدیل شود.

فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: ایجاد معبری برای پیاده‌روی در شهر مغفول مانده و باید به آن توجه بیشتری شود و شهر نباید تحت تأثیر برخی سخنان غیرتخصصی و حاشیه‌ای قرار گیرد.

او با بیان اینکه گرایش همه مردم به سمت زندگی ماشینی است، افزود: در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که با زندگی ماشینی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده و باید به سمت ایجاد شهر انسان محور حرکت کنند.

رئیسی با بیان اینکه خیابان‌های شهر باید به صورت ۲۴ ساعت فعال باشند، خاطرنشان کرد: فعالیت خیابان‎ها سبب ایجاد رونق اقتصادی و زمینه نشاط افراد را ایجاد می‌کند و در حال حاضر خیابان کاشانی شهرکرد به همین سمت در حرکت است.

او با بیان اینکه خیابان ملت هویت فرهنگی شهر است، تصریح کرد: طرح‌های مختلف باید در این خیابان و در کوی نمدمالان برای تردد افراد و پیاده‌روی اجرا شود.
علیرضا توکلی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: طرح سه‌شنبه بدون خودرو یک طرح اجتماعی است و نقاط ضعف آن باید بررسی شود.

او گفت: اجرای این طرح جزو ضرورت‌های اجتماعی است و مردم از آن محتوای اجتماعی و فرهنگی دریافت می‌کنند بنابراین اعتقاد دارم بایستی یک نفر جهت اجرای این طرح پیش گام شود.

توکلی ادامه داد: باید کیفیت حضور مردم در خیابان ملت با سایر خیابان‌های شهر متفاوت باشد چراکه خیابان ملت مرکز خرید مردم است و یک خیابان با بهره استانی می‌باشد، اما خیابان‌هایی نظیر کاشانی و سعدی خیابان‌های شهری هستند.

مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح سه‌شنبه بدون خودرو باید تمامی جوانب سنجیده و جلسه‌ای با حضور تمامی متولیان امر برگزار شود.

او گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم می‌طلبد اجرای این طرح به بعد از برگزاری انتخابات موکول شود.

پیمان محقق مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد بیان کرد: در جهان ۲۲ دسامبر به عنوان روز بدون خودرو نامگذاری شده و در بسیاری از شهر‌های ایران این طرح در حال اجرا است بنابراین در تلاش هستیم بتوانیم این طرح را در شهرکرد نیز به مرحله اجرا برسانیم.
او گفت: درراستای اجرای این طرح مشاور طرح جامع ۸ مسیر را با رویکرد بصری پیشنهاد داده است.

ایرج حسین‌پور رئیس پلیس راهور چهارمحال وبختیاری در ادامه نیز تصریح کرد: طرح سه‌شنبه بدون خودرو در ابتدا باید در ساعاتی که حجم تردد بالا نیست اجرا و فرهنگ‌سازی لازم در این راستا انجام شود.

او گفت: در راستای فرهنگ سازی اجرای این طرح می‌طلبد صدا وسیما و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار