نیما صادقی گفت: کشور‌هایی که در اتحادیه جهانی کشتی صاحب نفوذ هستند در المپیک تعداد بیشتری داور و یا نماینده دارند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نیما صادقی داور المپیکی کشورمان با بیان این مطلب افزود: گزینش داوران المپیکی از پیکار‌های جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان قزاقستان آغاز شد و در ۴ یا ۵ مسابقه گزینشی شرکت کردیم که در انتهای کار محمد مصلایی‌پور به عنوان داور کشتی ایران در بازی‌های المپیک توکیو انتخاب شد که صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و ان‌اشالله که نماینده شایسته‌ای برای ایران در مسابقات المپیک باشند.

وی تصریح کرد: کشور‌های آلمان، روسیه، ترکیه هر کدام با سه نماینده و آمریکا و ژاپن هم ۲ نماینده دارند. البته به غیر از اینکه داوران خوب دنیا به المپیک دعوت شده‌اند، کشور‌هایی هم که در اتحادیه صاحب نفوذ هستند هم در المپیک تعداد بیشتری داور و یا نماینده دارند و امیدوارم که ما هم بتوانیم در اتحادیه جهانی یک نماینده داشته باشیم که در چنین مواقعی می‌تواند در همه زمینه‌ها که داوری یکی از آن است کمک کند. در نهایت از رییس فدراسیون کشتی تشکر می‌کنم که در این مدت رایزنی انجام دادن و کمک کردند به تیم داوری که متاسفانه نشد.

صادقی درباره این سوال که تا چه اندازه لابی‌ها در انتخاب داوران تاثیر دارد، عنوان کرد: از نظر من لابی خیلی مهم است؛ اما در المپیک ۲۰۱۶ ریو هم یک نماینده داشتیم و محمدابراهیم امامی حضور داشت. از المپیک ۲۰۱۶ ریو به بعد تعداد داوران ایرانی به یک نفر کاهش یافت. در المپیک ۲۰۱۲ لندن ۲ نماینده به نام‌های اردوان صاحب و بهمن طالبی و در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن هم ۲ نماینده شامل اکبر طماسبی و بهمن طالبی حضور داشتند و در المپیک‌های قبل‌تر کشورمان حتی سه نماینده نیز داشت. در گذشته ۶۰ داور را برای حضور در المپیک انتخاب می‌کردند، اما از بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به بعد این تعداد تا ۵۰ نفر کاهش یافت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار