مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: دستمال توالت با نام‌های تجاری کسری و نیلوفر آبی و دستمال کاغذی با نام تجاری زرکیش دارای علامت استاندارد جعلی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند مدیرکل استاندارد بوشهر با اشاره به کشف جعل علامت استاندارد بر روی محصولات سلولزی بیان کرد: طبق نامه ارسالی از اداره کل حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد، دستمال توالت با نام‌های تجاری کسری تولید استان لرستان، نیلوفر آبی تولید استان قزوین و دستمال کاغذی با نام تجاری زرکیش تولید استان اصفهان دارای علامت استاندارد جعلی است.

او با اشاره به اینکه این محصولات در مراکز عرضه سایر استان‌ها نیز دیده شده‌اند، افزود: طبق اعلام استان محل تولید، پروانه کاربرد علامت استاندارد برای این محصول‌ها صادر نشده است.

مدیرکل استاندارد بوشهر ادامه داد: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب ۱۳۹۶، چاپ علامت استاندارد بدون دریافت مستندات قانونی یا تاییدیه سازمان جرم محسوب می‌شود و با متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.


بیشتر بخوانید


بهره‌مند از مردم خواست در صورت دیدن این محصولات، موضوع را با شماره تماس ۷-۰۷۷۳۳۴۴۴۳۲۵ به اطلاع کارشناسان استاندارد برسانند.

او با تاکید بر اینکه همه تولیدکنندگان ملزم به رعایت حقوق مصرف کننده هستند، بیان کرد: در سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها هستیم و همه سازمان‌ها تلاش می‌کنند که شعار سال را محقق کنند اما این به معنای کاهش کیفیت محصولات نباید باشد و تولیدکنندگان باید بکوشند در این سال با افزایش کیفیت محصولات خود به رونق تولید، افزایش فروش و رضایت مشتری کمک کنند.

مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: مانند گذشته به همه مصرف کنندگان توصیه می‌شود برای بررسی اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ بفرستند و از وضعیت پروانه، نوع محصول، نام واحد تولیدی و… مطلع شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.