حجت الاسلام دلاوری گفت: فتح خرمشهر درس اتحاد و وحدت و خدا محوری به ما داد و امام خمینی (ره) درس بزرگ خدامحوری را به تمام نیرو‌های رزمنده بسیج، سپاه و ارتش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام مصطفی دلاوری، امام جمعه رستاق سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشت وگفت: فتح خرمشهر درس اتحاد و وحدت و خدا محوری به ما داد و امام خمینی (ره) با بیان این جمله که خرمشهر را خدا آزاد کرد درس بزرگ خدامحوری را به تمام نیرو‌های رزمنده بسیج، سپاه و ارتش داد.

امام جمعه رستاق با اشاره به نامه سرگشاده ائمه جمعه کشور به ائمه جمعه جهان اسلام و بیان نکاتی از این نامه برای نمازگزاران، جنایات آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کرد و افزود: مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه نشان داد ارتش رژیم غاصب صهیونیستی پوشالی و رو به افول است.

حجت الاسلام دلاوری درباره انتخابات نیز بیان کرد: بی تفاوتی در سرنوشت خود در جامعه طبق آموزه‌های دینی محکوم است و امیر المومنین علی علیه السلام در خطبه ۸۷ نهج البلاغه، انسان‌های بی تفاوت را مردگان متحرک و انسان نما معرفی می‌نمایند و لذا ما باید به سرنوشت خود بی تفاوت نبوده و در انتخابات شرکت کنیم و از سخنانی که باعث شادمانی دشمن است بپرهیزیم.

او از اقدام شورای نگهبان که باعث جلوگیری از ثبت نام‌های فله‌ای و حضور بی رویه داوطلبان ریاست جمهوری گردید تشکر کرد و اظهار داشت: تداوم حرکت هوشمندانه در مسیر قانون از وظایف این شورا است و انتظار می‌رود شورای نگهبان ضمن عمل به ضوابط قانونی از مصلحت اندیشی‌های مرسوم عبور کند و افراد مومن و حزب اللهی و مدیر و مدبر و کارآمد را به مردم معرفی نماید.

خطیب نماز جمعه رستاق به موضوع حسن ظن و سوء ظن در قرآن و روایات پرداخت و گفت: از صفات مذموم این است که آدمی نسبت به خویش حسن ظن داشته باشد چراکه این باعث عجب و خودپسندی انسان خواهد شد و لذا امیرالمؤمنین علی علیه السلام درباره اوصاف متقین می‌فرمایند: آنان همواره به خویش بدبین هستند " فهم بانفسهم متهمون"

حجت الاسلام دلاوری ادامه داد: انسان نسبت به خداوند باید همواره حسن ظن داشته باشد چراکه سوء ظن به پروردگار عالم از بزرگترین گناهان است و نبی خدا صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: اکبر الکبائر سوء ظن بالله".

او در تکمیل این بحث اظهار داشت: در برابر مردم سوء ظن و حسن ظن ما تابع رفتار افراد است یعنی در برابر دشمن نباید حسن ظن داشته باشیم و اصولا از سفاهت و حماقت است اگر کسی به دشمن حسن ظن داشته باشد، ولی در برابر مومنین و انسان‌های خوب وظیفه ما حسن ظن به افراد مومن است چراکه خداوند در آیه ۱۲ سوره مبارکه حجرات می‌فرماید: " یا ای‌ها الذین آمنوا اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم".

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.