سوم خردادماه سال ۶۱ یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فرماندار و امام جمعه محترم مهریز به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر پیامی صادر کردند.

دراین پیام آماده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس است  این روز نماد غرور انگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت همیشه در صحنه ایران در دفاع از مرز و بوم و کیان ایران اسلامی است.

سوم خردادماه سال ۶۱ یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس است.

که توانست بزرگترین حادثه تاریخ معاصر کشور را رقم بزند و صدام و رژیم بعثی عراق را که از سوی ابرقدرت‌های جهان حمایت می‌شد از پای در آورد.

تلاش شهیدانی همچون جهان آرا برای حفظ ذره ذره‌ی خاک کشور و دفاع از مردان، زنان و کودکانی که آینده خود را بدون نام ایران تصور نمی‌کردند، زمینه ساز حماسه‌ای شد و امام امت با تعبیری نیکو فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و خورمشهر خونین شهر آزاد شد.

فتح خرمشهر فتح خاک نیست که فتح ارزش‌هاست، حماسه سوم خرداد را می‌توان یکی از بزرگترین و مهمترین رویداد‌ها و دستاورد‌ها در میان روز‌های دفاع مقدس برشمرد و اگر بخواهیم از آثار دفاع مقدس محافظت و به نسل‌های آینده منتقل کنیم باید حماسه آزاد سازی خرمشهر را به نحو شایسته‌ای برای نسل جوان تبیین کنیم.

امروز اگرچه ابزار‌های دشمنی و مخالفت با ملت ایران تغییر یافته، اما جمهوری اسلامی ایران به تمامی مخالفانش ثابت کرده که در راه پیشرفت، توسعه و حفظ ارزش‌های متعالی خود هر لحظه آماده‌ی ایثار ازخود گذشتگی و خلق حماسه‌ای با رنگ و بوی سوم خرداد است.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی و رضا زارع زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر سالروز فتح غرور آفرین خرمشهر را به خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان دوران دفاع مقدس و ملت فهیم و مقتدر ایران اسلامی و به ویژه مردم همیشه در صحنه، شهید پرور و ولایتمدار شهرستان مهریز تبریک و تهنیت گفتند و توفیق روز افزون و عزت و سربلندی آن‌ها را از خداوند خواستار شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.