به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خودروی سدان جدید گروه صنعتی ایران خودرو به نام تارا در رده سدانهای متوسط و اقتصادی قرار دارد. محصول جدید ایران خودرو، در دو نمونه دستی و اتوماتیک روانه بازار خواهد شد که نمونه اتوماتی در بحث ظاهری رینگهای بزرگتری نسبت به نسخه دندهای داشته و رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی بر روی آن نصب میشود.
این خودرو خانوادگی در کلاس ابعادی C در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک، استاندارد آلایندگی یورو پنج را نیز داراست.
تصاویری که ایران خودرو به صورت رسمی از این سدان جدید خود منتشر کرده، مربوط به نسخه دندهای است که از نظر آپشن از نسخه اتوماتیک، امکانات کمتری دارد. تارا از موتور با حجم هزار و ۵۸۷ سی سی بهره میبرد که با داخلی سازی در ایران تولید میشود و میتواند ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید کند.
جدول مقایسه ای مشخصات فنی و سطح تجهیزات خودروهای خانواده تارا
بیشتر بخوانید
جعبه دنده ۵ سرعته دستی BE۴ که این روزها در کارخانه نیرو محرکه تولید میشود، توان پیشرانه را به چرخهای جلوی تارا دندهای میرساند.
تارا دندهای به دو کیسه هوا، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ABS، EBD و BA، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی، شیشهها و آینههای برقی، چراغ روشنایی روز، تهویه الکتریکی دستی با نمایشگر دیجیتال، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور پارک عقب، رینگ فولادی ۱۵ اینچی با طرح اسپرت، تریم داخلی پارچه، سنسور باد تایر و… مجهز است.
از جمله تفاوتهای مدل اتوماتیک نسبت به نوع دستی را میتوان در افزایش تعداد ایربگها از ۲ به ۴، صندلیهای نیمه برقی راننده و سرنشین جلو، تاشوندگی آینههای جانبی وجود کمربند ۳ نقطهای و صندلیهایی با روکش چرم و پارچه در نوع اتوماتیک ذکر کرد.
طبق اعلام گروه خودروسازی ایران خودرو، مهمترین ویژگیهای برجسته خودرو تارا عبارتند از:
انتهای پیام/
آفتابه جدید بدید بیرون متخصصان داخلی
جلوش اومده شبیه فورد در بیاره که نشده
سقفش نیسانه
موترش سمنده ef7
لاستیکش یزد تایر
مانیتورشم از اسپرتی فروش ها خریدن
رینگاش افتضاحه چراغای عقبش اصلا برای این ماشین کوچیک مناسب نیس
جلو پنجره داغون ، چراغ جلو های داغون اصلا با سلیقه مشتری ایرانی هماهنگی نداره هیچ جذابیت بصری نداره چراغاییو برای این ماشین گذاشتن که مخصوص کلاس D یا E خودرو سازیه
مردم پولتونو به این حلبی ها ندید این صنعت حقش ورشکست شدنه
پول بنز باید بدی سمند بخری تمام گرانی خودرو دست دولته فقط مردم رو دارن میدوشن
اگه دولت دلش واسه مردم میسوزه تعرفه گمرکی رو کم کنه ببینم کدوم ادمی به آشغال های ایران خودرو مونتاژ کار یا سایپا پول میده
جلو پنجره مدرن نیست و زشت و از رده خارج است برای سال 2021
چراغ های عریض برای خودرو با عرض کم 170 سانت اصلا مناسب نیست.
این طراحان نخبه جوان دانشگاهی کجا هستند ایران خودرو پس از ۵۹ سال از تاسیسش و با این گردش مالی چند ده هزار میلیاردی هنوز نمیتونه در عرصه بین المللی خرفی برای گفتن داشته باشه.....
به خدا این درده که میشویم بعضا طراحان خودروهای لوکس و مدرن جهانی جوانان ایرانی هستند که به علت عدن حنایت و توجه ، در کشور دیگه دارن خوش میدرخشن......
موتور و امکانات دقیقا شبیه هم
میدونید ساختش برا خودشون چقدر هزینه داره حدود دو میلیون تومن! دارن ضرر میدن تازه درخواست افزایش قیمت هم دارن برای کمک به مردم!
چرا؟؟؟؟چون بلد نیستند و یاد گرفتن شکل و شمایل چراغها رو عوض کنند و به ملت قالب کنند.
به امید رسیدن به تولید انبوه ده میلیونی در ایران خودرو همانند خودروسازان جهانی.
خدایش اون مونیتور رو ببین
موتور ضعیف
و هزاران ایراد دیگه