صفحه مجازی ریحانه بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای را به مناسبت روز ملی جمعیت در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سی ام اردیبهشت ماه، سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب است و به دلیل ضرورت و اهمیت حفظ جمعیت جوان در کشور، این روز در تقویم به «روز ملی جمعیت» نام گذاری شده است.


بیشتر بخوانید


صفحه مجازی ریحانه، منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، ویدئویی را از بیانات ایشان و دغدغه هایشان درباره تاخیر در ازدواج جوانان که در دیدار با دانشجویان در سال ۱۳۹۴ مطرح کرده بودند به مناسبت این روز در قالب پستی منتشر کرد.

مقام معظم رهبری در این باره فرمودند:

" من همین‌جا به پدر‌ها و مادر‌ها تذکّر میدهم؛ من خواهش می‌کنم و تقاضا می‌کنم از شما‌ها که یک خرده امکانات ازدواج را آسان کنید. پدر و مادر‌ها سخت‌گیری می‌کنند؛ هیچ سخت‌گیری لازم نیست.
بله، یک مشکلات طبیعی وجود دارد،  مسئله‌ مسکن، مسئله‌ شغل و از این مسائل، لکن «اِن یَکونوا فُقَرآءَ یُغنِهِمُ اللهُ مِن فَضلِه»؛ خب، این قرآن است. ممکن است جوان، الان هم امکانات مالی مناسبی نداشته باشد، امّا ان‌شاءالله بعد از ازدواج خدای متعال گشایش می‍‌دهد. ازدواج جوان‌ها را متوقّف نکنند؛ من خواهش می‌کنم که پدر‌ها و مادر‌ها به این مسئله توجّه کنند."

در ادامه ویدئوی منتشر شده در صفحه ریحانه را مشاهده می‌کنید:

گفتنی است؛ طبق آمار‌هایی که مرکز آمار ایران منتشر کرده، نرخ رشد جمعیت در سال ۶۵ حدود ۳.۴ درصد، در سال ۷۵ حدود ۱.۹۶ و در سال ۸۵ به حدود ۱.۶۱ درصد رسید و این آمار در سال ۹۰ حدود ۱.۲۹ و در سال ۹۵ هم به ۱.۲۴ درصد رسید. پیش بینی‌هایی هستند که نشان می‌دهند رشد جمعیت در سال ۱۴۲۰ یا ۱۴۲۵ به صفر برسد و پس از آن نیز منفی شود. این نگرانی هم هست که جمعیت کشور در سال‌های آینده به سمت سالخوردگی پیش برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر مشکلات داره حل میشه تو رو خدا یک فکری هم بحال من بکنید ۴۷سال فوق لیسانس با مادرم زندگی می کنم چند جا کار کردم اما متاسفانه به خاطر کرونا الان بیکارم..خونه ندارم
آخرین اخبار