در شبانه روز گذشته با ثبت ۴ مورد فوت جدید ناشی از کرونا، مجموع فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۷۵ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده است که مجموعا ۴۸ بیمار جدید شامل ۱۲ بستری و ۳۶ سرپایی شناسایی شده اند.

او افزود: از این تعداد ۲۴ مورد از بیرجند و ۱۵ مورد از قاین بوده اند و همچنین از شهرستان‌های طبس، فردوس و نهبندان هر کدام ۲ مورد و از شهرستان‌های بشرویه، خوسف و سربیشه نیز هر کدام ۱ مورد بیمار جدید کرونایی گزارش شده است.

 مهدی زاده بیان کرد: همزمان در ۲۸۹ آزمایش سریع کرونا ۵۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۹۳ نفر کرونا مثبتند.

او تصریح کرد: از این تعداد ۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر نامساعد است.

مهدی زاده ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۴۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۳۵ بیمار شامل ۱۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۹ هزار و ۶۴۳ بیمار کرونا مثبت بهبود یافته اند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

او افزود: با فوت ۴ بیمار کرونایی دیگر در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی مجموع فوتی‌های این بیماری به ۸۷۵ نفر در استان رسید.

تا روز گذشته ۵۶ هزار و ۴۷۰ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۲۰ هزار و ۶۲۱ بیمار شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.