باحضور وزیر صمت تفاهم نامه‌ای با سرمایه گذاری به ارزش ۲ میلیارد دلار برای اجرای ۱۸ طرح در حوزه صنایع تبدیلی غذایی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با حضور وزیر صمت، استانداران، نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه قضایی و فعالان بخش خصوصی در دومین مرحله از طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری میان وزارت صمت و پنج شرکت گروه صنعتی زر، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت ایران رادیاتور و شرکت سنگ آهن گهر زمین در ۱۰۱ موضوع و طرح با هدف توسعه سرمایه گذاری و استفاده از توان شرکت‌ها به امضا رسید.

رزم حسینی، وزیر صمت در آیین امضای تفاهمنامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر گفت: کشور را باید شرکت‌های بزررگ و برتر بسازند. این شرکت‌ها علاوه بر پشتیبانی از شرکت‌های کوچک و متوسط توسعه متوازن در کشور به وجود می‌آورند.

او از مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر به عنوان یک مجاهد اقتصادی نام برد و گفت: امثال سلطانی‌ها که دو میلیارد دلار برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی آن هم از جانب بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌کنند یک تحول و اتفاق مهم است.

رزم حسینی گفت: ما در این چهل سال به بزرگان صنعت ایران، به مجاهدین اقتصادی بی مهری کردیم و فرار سرمایه را بوجود آوردیم و امروز شاهد کاهش سرمایه گذاری در کشور شدیم.

سلطانی، بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر درخصوص امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه شامل تولید محصولات دانش بنیان نوآور و صادرات محور در حوزه غلات و صنایع تبدیلی بوده که تولید داخلی نداشته و کشور ما را از واردات در این حوزه بی‌نیاز می‌کند.

او افزود: ما در کشورجوان‌های توانمندی داریم و مدیران و سرمایه گذاران ما به خوبی با فرصت‌ها آشنا هستند و می‌توانیم به خوبی فرصت‌ها را مدیریت کنیم. زمان برای ما ارزشمند‌ترین سرمایه و گرانتر از منابع است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.