سوگیری الگوریتم توئیتر به نفع زنان و سفید پوستان

در بررسی الگوریتم برش تصویر توئیتر مشخص شد که این پلتفرم اختلاف ۸ درصدی را به نفع زنان و ۴ درصدی را نسبت به سفیدپوستان دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، در ماه اکتبر گذشته، پس از شکایت کاربران بخاطر مغرض بودن توئیتر، این شرکت قول داد که الگوریتم برش تصویر خود را دوباره ارزیابی کند. روز چهارشنبه، این شرکت نتایج این مطالعه خود را منتشر کرد. هنگامی که مردم برای اولین بار مستندسازی مشکلات با الگوریتم را شروع کردند، توئیتر گفت تحقیقات اولیه آن شواهدی از سوگیری نژادی یا جنسیتی را نشان نداده است، اما تحقیقات امروز تصویری متفاوت را ترسیم می‌کند.

نتایج بررسی جدید درباره الگوریتم برش تصاویر توئیتر

این شرکت در مقایسه با اولویت الگوریتم بین زن و مرد علاوه بر رفتار با افراد سفید پوست و سیاه پوست، اختلاف ۸ درصدی را به نفع زنان و ۴ درصدی را نسبت به سفیدپوستان یافت.

سوگیری الگوریتم توئیتر به نفع زنان و سفید پوستان

این شرکت گفت که یکی از دلایل بالقوه انتخاب‌های الگوریتم می‌تواند اولویت آن برای تصاویر با کنتراست بالا باشد. این شرکت گفت: "تولید مبتنی بر یادگیری ماشینی اساساً دارای نقص است، زیرا عامل کاربر را از بین می‌برد، در عوض می‌بیند که کدام قسمت از تصویر جالب‌ترین است و آن را در نظر می‌گیرد. یکی از نتیجه گیری‌های ما این است که همه چیز در توئیتر کاندید مناسبی برای الگوریتم نیست، و در این مورد، نحوه برش تصویر تصمیمی است که توسط مردم بهتر است گرفته شود. "

به همین منظور، این شرکت اخیراً پیش نمایش تصاویر با اندازه کامل را برای اندروید و iOS ارائه داده و می‌گوید که در آینده قصد دارد تغییرات بیشتری را در نحوه مدیریت، برای این پلتفرم اعمال کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار