رئیس نمایندگی کشوری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: راه اندازی خانه‌های هلال در ارتقای سطح پاسخگویی به حوادث و رسیدن به آمادگی جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عطا‌ دورانی رئیس نمایندگی کشوری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در نیشابور گفت: امروز ۱۸ خانه هلال در نیشابور راه اندازی و همچنین از نقشه خطرپذیری این شهر رونمایی و طرح‌های استارت آپ (دانش بنیان) ویژه هلال احمر ارائه شد.

او افزود: مفهوم خانه هلال توانمندسازی جوامع و استفاده از مردم برای نیاز‌های جوامع است که در راستای استراتژی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و وظیفه فدراسیون حمایت از هلال احمر در دستگیری از ضعیفان است.

رئیس نمایندگی کشوری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ادامه داد: در بعضی از سوانح صرفا به پاسخگویی اولیه اقدام می‌کنیم، اما می‌توان با مشارکت در توسعه خانه‌های هلال علاوه بر تقویت پاسخگویی آمادگی جوامع را هم بالا ببریم.


بیشتر بخوانید


دورانی بیان کرد: استراتژی اصلی ما پشتیبان گیری از جمعیت هلال احمر و مدافعه گری در عرصه جهانی برای ورود کمک‌های بین المللی است.

ضرورت خانه‌های هلال در تاب آوری جوامع

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این آیین گفت: موضوع تامین اقلام هویت بخش در خانه‌های هلال ضروریست و توجه و تقویت این مراکز میتواند باعث ارتقای آمادگی و تاب آوری جوامع باشد.

دکتر سید مجتبی احمدی، افزود: خانه‌های هلال می‌توانند پیوند میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان را رقم بزنند.

 

انتهای پیام // ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.