رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: ۳۳۸ واحد صنفی در این شهرستان به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب و به مراجع قضایی معرفی شدند.

امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیان داشت: طی ۲ ماه اخیر از ۸ هزار واحد صنفی توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۰۸ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی پلمب و ۲۳۰ واحد صنفی دیگر نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

او افزود: در این مدت کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای با همراهی ادارات اصناف و نیروی انتظامی در قالب ۷ تیم ۳ نفره در دو نوبت صبح و عصر تمام واحد‌های صنفی را از لحاظ رعایت موازین بهداشتی ارزیابی کردند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد در ادامه خاطرنشان کرد: ادارات، دفاتر پیشخوان، مساجد، نانوایی‌ها هتل‌ها و رستوران‌ها، کارگاه‌های صنعتی و خدمات رسان، بیمارستان، مطب‌ها و داروخانه‌ها، مشاورین املاک، کبابی ها، کافی شاپ ها، تالار‌ها توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد پایش شده است.

او اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی تمام متصدیان این واحد‌ها اجباری است و آن‌ها حق ارائه خدمات به مشتریان فاقد ماسک را ندارند.

امینی در پایان اظهار داشت: علاوه بر پایش شیوه نامه‌های بهداشتی که توسط تیم‌های نظارتی بهداشت محیط و حرفه ای، کارشناسان اداراه صمت و نیروی انتظامی انجام می‌شود، اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی نیز به طور جداگانه موظف به نظارت کرونایی بر واحد‌های صنفی خود هستند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.