فرماندار کوهبنان گفت: باید طرح طبقه بندی در معادن دولتی و خصوصی این شهرستان انجام شود تا کارگران با رضایت خاطر در خط مقدم تولید گام بردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه کمیسیون کارگری با حضور فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران معادن پابدانای جنوبی و چشمه پودنه، نمایندگان کارگری معادن، رئیس شبکه بهداشت و درمان، رئیس ادارات کار، فنی و حرفه‌ای و معاون فرماندار در محل دفتر فرماندار کوهبنان برگزار شد.

حسین سالاری فرماندار شهرستان کوهبنان در این نشست گفت: باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها مزین شده برای ارتقای تولید و حمایت از تولید داخلی گام برداریم.

او افزود: جا دارد طرح طبقه بندی در معادن دولتی و خصوصی شهرستان انجام شود تا کارگران با رضایت خاطر در خط مقدم تولید گام بردارند.

سالاری بیان داشت: تلاش شود با رعایت کامل مسائل بهداشتی در سرویس ایاب و ذهاب و محل کار، ابتلای کارگران به ویروس کرونا روز به روز کاهش داشته باشد.

رئیس کمیسیون کارگری کوهبنان تاکید کرد: با راه اندازی کارگاه‌ها و افق‌های جدید زمینه برای جذب کارگران فراهم شده که باید در ابتدا جذب نیروی کاری در معادن از نیرو‌های بومی شهرستان باشد و در ادامه از متقاضیان سایر نقاط استفاده شود.

او افزود: مدیر عامل و دست اندرکاران چشمه پودنه هم تثبیت اشتغال و هم جذب نیروی جدید داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

محسن سیف الهی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوهبنان نیز گفت: چشمه پودنه و پابدانای جنوبی از جمله معادن خصوصی بخش طغرالجرد شهرستان هستند که حقوق و مزایا را به وقت پرداخت می‌کنند و مطالباتی به کارگران ندارند.

اوافزود: قرار شد طرح طبقه بندی کارگران معادن خصوصی پس از بررسی مشاغل به منظور ایجاد انگیزه بیشتر و افزایش تولید انجام شود.

سیف الهی بیان داشت: تقدیر و تشکر از کارگران در معدن پابدانای جنوبی به خوبی انجام‌ می شود لذا شاهد افزایش تولید در این معدن هستیم.

او تاکید کرد: تجهیزات فردی هم به وقت در معادن چشمه پودنه و پابدانای جنوبی در اختیار کارگران قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوهبنان تصریح کرد: ایمنی هم در این دو معدن رضایت بخش است و البته طرح طبقه بندی باید به صورت دقیق انجام شود تا حق و حقوق کارگران به صورت دقیق و شفاف تبیین شود.

سرهنگ صمدالله ترابی فرمانده انتظامی کوهبنان هم گفت: امسال سه مورد تجمع کارگری داشتیم که این مهم در معادن ۱۲- ۱۴ و هشونی غربی صورت گرفته است.

او افزود: باید قیمت واگن‌های ذغال در تمام معادن به صورت یکسان باشد و هر سه ماه یک بار جلسه تعامل بین مدیران معادن همجوار به منظور رفع مشکلات کارگری برگزار شد.

سرهنگ ترابی بیان داشت: تفاوتی بین حقوق و مزایای کارگران معادن و نماینده آنان نباید باشد که زمینه برای نارضایتی کارگران فراهم شود تا آنان با دلگرمی بیشتر در عرصه تولید گام بردارند.

او افزود: باید پیگیر سرویس ایام و ذهاب مناسب برای جابجایی کارگران معادن باشیم و تلاش کنیم با پیگیری، حقوق و مزایای رانندگان هم مانند کارگران افرایش یابد.

 سرهنگ ترابی تصریح کرد: در حال حاضر، هم و غم مقام معظم رهبری توجه به قشر کارگری است که این مهم بر افزایش تولید و کوتاه کردن دست بیگانگان موثر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار