به گزارش منابع دیپلماتیک، فرانسه در حال آماده سازی پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای درخواست آتش بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطین است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده است که فرانسه به همراه تونس، مصر و اردن در حال تهیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای درخواست آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطین و همچنین تشکیل یک کریدور بشردوستانه در منطقه درگیری که برای همه قابل قبول باشد، است.

این قطعنامه در نتیجه گفتگو‌های امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری او و عبدالله دوم، پادشاه اردن تهیه می‌شود.

پاریس در این باره گفت: «سه کشور در مورد سه عنصر ساده به توافق رسیدند. از جمله توقف حملات نظامی، فرا رسیدن زمان آتش بس و بررسی این موضوع توسط سازمان ملل.»

روزنامه تایمز اسرائیل با استناد به منبعی ناشناس نوشت: «متن قطعنامه بر ضرورت فوری رساندن کمک بشردوستانه به غزه تأکید می‌کند و اشاره‌ای به شلیک موشک از طرف حماس ندارد، هرچند انتظار می‌رود در اصلاحات چند روز آینده این موضع اضافه شود.»

این منبع صهیونیستی مدعی شد: «این قطعنامه باید همه طرف‌ها را متقاعد کند بنابراین متن آن باید بسیار متمرکز و قابل قبول برای همه باشد.»

او در ادامه مدعی شد: «این مسئله برای همه نگران کننده است و اعضای شورای امنیت نمی‌توانند در مورد این موضوع سکوت کنند.»

هنوز مشخص نیست که چه زمانی این قطعنامه در شورای امنیت ارائه می‌شود.

در جلسات قبلی شورای امنیت، آمریکا از تلاش‌ها برای تصویب قطعنامه ممانعت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار