رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: بخشهای تولیدی صنف و صنعت استان ماهانه ۳۰ هزار تن روغن و ۳۵ هزار تن شکر نیاز دارند اما در مجموع ۳۵ درصد از نیاز آنها به این ۲ کالا تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: یکی از موارد مطرح شده در این نشست به کمبود مواد اولیه واحد‌های تولیدی حوزه مواد غذایی استان به ویژه شکر و روغن و مشکلات موجود در نحوه توزیع آن اختصاص داشت.

او افزود: هم اینک ۲۰ هزار تن شکر و حدود پنج هزار تن روغن در ماه به بخش‌های صنف و صنعت خراسان رضوی اختصاص می‌یابد و این در حالی است که این استان از لحاظ کم و کیف تولید، تعداد واحد‌ها و اشتغالزایی در حوزه صنایع غذایی رتبه‌های نخست کشوری را در اختیار دارد و با توجه به این جایگاه باید سهم مناسبی از مواد اولیه به ویژه روغن و شکر داشته باشد.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به ضعف نظارت‌ها در حمل سهمیه‌های کارخانجات استان از مواد اولیه ادامه داد: شکر و روغن سهمیه کارخانجات از محل ارز دولتی تامین می‌شود و شکر و روغن موجود در بازار نرخ بیشتری دارد و خرید آن برای کارخانجات گران تمام می‌شود.

لبافی بیان کرد: یکی از درخواست‌های اعضای این نشست در اختیار گذاشتن سهمیه روغن و شکر خراسان رضوی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بود تا این اقلام از طریق سازمان استانی توزیع شده و در صورت بروز مشکل پاسخگو باشد و بر نحوه توزیع نیر نظارت کند.

او تصریح کرد: تفویض اختیار در خصوص چگونگی توزیع سهمیه‌های کالا‌های مزبور به خراسان رضوی و اختصاص سهمیه شکر و روغن به استان براساس شاخص‌های تولید و نیاز واحد‌های صنعتی از دیگر درخواست‌های اعضای دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی است و پیشنهادات این دبیرخانه برای بررسی و تصمیم گیری به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار ارسال می‌شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.