محمدی گفت:خانه‌هایی که پس از زلزله سال ۹۶ و سیل سال ۹۸ توسط بنیاد مسکن بازسازی و نوسازی شده بود، در زلزله ۵.۵ ریشتری سنخواست آسیب ندیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی محمدی  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت:بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده مستقر می‌شود تا در همان محل، درج اطلاعات و تشکیل پرونده برای خانواده‌هایی که منازل آن‌ها دچار خسارت شده است، انجام شود تا کار شتاب بگیرد و مردم مجبور به رفت و آمد به داخل شهر نشوند.


بیشتر بخوانید

۱۵ اکیپ بنیاد مسکن خراسان شمالی به مناطق زلزله زده اعزام شدند


محمدی افزود: صدور پروانه و نظارت برای منازل آسیب دیده بر اثر زلزله رایگان است.

او در ادامه عنوان کرد:بنیاد مسکن برای آواربرداری در منطقه مستقر می‌شود و از مردم درخواست می‌کنیم بخشی از مصالح مانند تیر چوبی، در، پنجره، شیرآلات و مصالحی که قابل بازیافت و بهره‌برداری است را جداسازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت:با توجه به اینکه بخش زیادی از خانه‌هایی که آسیب دیده‌اند خانه‌های خشتی و گلی بوده‌اند و با توجه به وقوع پس‌لرزه‌های متعدد در منطقه هر لحظه امکان ریزش وجود دارد، مردم با فواصل ایمن از خانه‌ها مستقر شوند همچنین نسبت به ایمن‌سازی چاه‌های فاضلاب و کنتور آب و برق و گاز اقدام کنند تا ماشین آلات بنیاد مسکن هر چه زودتر مستقر و آواربرداری را آغاز کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.