دژپسند:

تلاش می‌کنیم پرسپولیس و استقلال تا پایان دولت دوازدهم واگذار شوند

وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور درباره نشست خود با کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد.

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی جمهوری اسلامی ایران در تشریح نشست امروز با نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس و در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه مسائلی مانند مالیات، گمرک، مناطق آزاد، بازار سرمایه، اموال تملیکی و... مطرح شد که به پرسش مطرح شد. همچنین درباره بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد نماینده سؤال کننده، نشستی را با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل آن سازمان برگزار کند تحولات آن به صورت میدانی بررسی شود.

وی ادامه داد: طی سال گذشته اتفاقات مختلفی در این بازار افتاده که در نتیجه آن باید تمامی جوانب بازار سرمایه تشریحی و مفصل مورد بحث قرار گیرد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: باید دلایل رخداد‌های هر مقطع زمانی بازار سرمایه بررسی شود و به راهکار‌های سازمان بورس دولت و وزارت اقتصاد هم توجه شود.

دژپسند اظهار کرد: زیرساخت‌های بازار بورس اکنون تحول اساسی پیدا کرده و قابلیت هایش گسترده شده است.

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان نسبت به سوال خود قانع شده اند، افزود: با توجه به محدودیت زمانی مقرر شد برای سوالات دیگر نمایندگان اطلاعات تکمیلی در آینده ارائه شود.

وزیر اقتصاد درباره بررسی واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال توضیح داد: برای ارائه سهام دو باشگاه یاد شده در بازار بورس، باید استاندارد‌های لازم بورسی کسب شود.

دژپسند با بیان اینکه یک فرآیند طولانی برای تطبیق شرایط دو باشگاه نیازمندی‌های بازار سرمایه وجود دارد اعلام کرد که این موضوع مراحل پایانی اش را طی می‌کند.


وی یادآوری کرد: تمامی جوانب واگذاری باشگاه‌های بزرگ ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس باید سنجیده شود و اگر هیئت واگذاری دو موضوع اعلام شده سازمان بورس را رفع کند این دو باشگاه آماده واگذاری خواهند بود. البته الان نمی‌توان زمان این واگذاری را اعلام کرد، اما تلاش می‌کنیم واگذاری پرسپولیس و استقلال در این دولت رخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۰۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
این روش اشتباه است
ابتدا باید تیم استقلال خصوصی شود و بعد از سه سال اگر خوب بود پرسپولیس هم خصوصی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
دروغ، دروغ و دروغ
تا زمانی که این باشگاهها محلی برای گندکاری برخی سباسیون و ... باشه، هیچ امیدی به هبچ دولتی نیست
راست میگید این شما و این کشور همسایه، ترکیه
بهترین الگو برای خصوصی سازی باشگاهها
اونم نه الان بلکه خیلی سالها پیش
آخرین اخبار