معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از اجرایی شدن کارخانه دانش بنیان تولیدکود‌های آلی و غیر آلی در شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین سعیدی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: یکی از پیش‌نیاز‌های مهم خودکفایی در کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در تولید کود‌های شیمیایی است.

او افزود: جنوب کرمان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و با توجه به شرایط سخت تحریم، کمبود و گاهی وارد شدن کود‌های تقلبی، تأمین کود شیمیایی برای حمایت از کشاورزان و همچنین حمایت از تولید داخلی جزو اولویت‌های کاری مجموعه ما است.

سعیدی تصریح کرد: بر این اساس یکی از شرکت‌های دانش بنیان، اجرای کارخانه تولید انواع کود آلی و غیرآلی را با تولید ۲۵ محصول از جمله کود‌های سولفات منیزیم، روی، آهن، منگنز آلی و غیر آلی، میکرونیزه، سولفات منیزیم و ... در شهرستان جیرفت آغاز کرده است.

او افزود: این طرح پس از راه اندازی کامل برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.

معاون امور صنایع سازمان صمت جنوب کرمان بیان داشت: این کود‌ها به عنوان افزایش دهنده رشد و القا کننده مقاومت علیه بیماری‌ها و آفات در گیاهان گلخانه‌ای و مزرعه‌ای با استفاده از مخلوط اسید‌های آلی و ارگانوسیلیکون‌ها و روغن‌های خوراکی تولید خواهند شد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار