رئیس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: قدیمی‌ترین نشریه آستان قدس رضوی با عنوان نامه آستان قدس در کتابخانه مرکزی این آستان در مشهد رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم حافظی رئیس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: "نامه آستان قدس" نشریه‌ای فرهنگی، دینی و خبری است که در تیرماه ۱۳۳۹، به همت محمد مهران، نایب‌التولیة وقت آستان قدس رضوی که شخصیتی مطبوعاتی داشت به چاپ رسید و نخستین نشریه رسمی آستان قدس رضوی محسوب می‌شود که چاپ آن تا سال ۱۳۵۵ ادامه داشت.

او افزود: معرفی فعالیت‌ها، خدمات، ابنیه، اماکن و نفایس آستان قدس رضوی و طرح مسائل اخلاقی، اعتقادی و اسلامی از جمله اهداف و رویکرد‌های فرهنگی و دینی آن است.


بیشتر بخوانید



رئیس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: احمد گلچین معانی، محمد تقی دانش‌پژوه، محمدتقی شریعتی، محمد مهران و کاظم مدیرشانه‌چی از جمله نویسندگان دانشمند و فاضل این نشریه هستند که در زمان حیات خود با آن همکاری می‌کردند.

حافظی بیان کرد: در این مرکز بیش از ۳۴هزار عنوان روزنامه و مجله وجود دارد که تعداد ۱۸۰ عنوان نشریه آن، چاپ آستان قدس رضوی است.


او، "نامه آستان قدس" را آغازگر رسمی انتشار مطبوعات در آستان قدس رضوی دانست و تصریح کرد: جریده‌نگاری در مشهد از سال ۱۲۷۹ شمسی با انتشار روزنامه ادب آغاز شده بود و پس از آن نشریات متعددی در مشهد و دیگر شهر‌های استان خراسان بزرگ به چاپ رسید که "نامه آستان قدس" یکی از آن‌ها است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.